1 477 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Välja golv i hall
Hej! Har haft ett uppbrutet golv i hallen/entre´n och lagt golvvärme slingorna på plats. Snart blir det flytspackling så allt blir rakt och snyggt, förhoppningsvis
Nu till frågan. Vi ska även göra om kök så smånigom, och helst ska vi ha samma sorts golv dit in sen.. Men vad ska man ha för lämpligt golv i hallen? Vi är många i familjen, det där med att torka av skor, kolla om det sitter vassa grusbitar mm mm fungerar INTE! Frun hittade dyr laminat som var rekomenderad som slitstark, men är det bra? Rispade mycket lätt med en skruv på den och det blev en tydlig repa... Jag vill ha klinker men det vill inte hon, för hårt att gå på i köket.. Jo jag vet, men är det så farligt. Vi ska ju även ha samma golv in på en liten toalett och då tycker jag att laminat går bort med. Linonium är det smart val?? Jag är vilsen och behöver all hjälp jag kan få..
Medlem
· Stockholms län
· 186 inlägg
Laminat är som att ha plastblommor i rabatterna. Usch! Och det tål definitivt inte vatten, då blir det skarvresning.
Klinker eller varför inte gummigolv typ flygplats är slitstarkt och skönt att gå på.
Klinker eller varför inte gummigolv typ flygplats är slitstarkt och skönt att gå på.
Klinker utan tvekan så jag håller helt med digd^_^b Speciellt när det är blött och man drar in lite vatten på golvet och har golvvärme så tar det inte länge innan det torkat upp och man behöver inte orora sig för att golvet ska bli fuktskadad eller repat.
Faktiskt varit inne på svart gummi/plast med runda ringar på.. Men det ska in en kamin oxå så vid den måste man hitta på nåt annat.. Vill ju ha klinker, även i köket =) Kan ju köpa mysiga tofflor till henne
Tofflor kanske är en enkel lösning på problemet
Har också precis som ni planerat samma klinker, men med olika storlekar i hall, en toalett och kök och är nöjd. Har aldrig ens tänkt på att klinker i kök skulle vara hårt eller oskönt att gå på, men tappar du glas på golvet så upptäcker du att det är rätt hårt
Klicka här för att svara