@najks Annars kan man ta lite alu-folie och göra ett lite "knytte" med rökspån
 
  • Gilla
snowjim
  • Laddar…
Ni som har Q3200, har ni gasolflaskan förvarad under även under grillning?

Funderar på ett mindre flaska, som är möjlig/tillåten att ha förvarad under!
 
znitz skrev:
@najks Annars kan man ta lite alu-folie och göra ett lite "knytte" med rökspån
ja antingen det, men finns det plats för röklåda? finns ju riktigt små lådor numera..
 
Har för mig att det finns röklåda att köpa till, du får kolla upp tillbehören. Jag har själv bara kört med knyte vilket fungerat okay.

Zipo tändaren må vara cool men har läst på flera forum att den har en tendens att lägga av.

Håller med om besticken, de går inte hänga på framsidan utan att grisa ner, krokarna borde varit placerade på annat ställe.

Nackdelar? Det beror på vem du frågar, en Genisis användare lär ju inte ha höga tankar om en Q3200 skulle jag tro.
 
najks skrev:
Funkar det att köra röklåda etc till Weber Q3200 ?

är det några nackdelar öht med den grillen? folk verkar ju prisa den rejält!
Jag och snowjim tror jag köpte våra rätt så exakt samtidigt om jag minns rätt. Vår står på vinterförvaring ännu dock :).

Jag gillar också starkt hur lätt den är att rengöra och det gör att det känns så mycket fräschare att grilla.

Enda nackdelarna jag är att jag tycker plastunderredet är aningens vingligt, inte så det stör men tendensen finns där. Och så är plastkanterna vassa, särskilt på krokarna på framsidan. Skar mig nått vansinnigt förra året så sen dess har jag plockat av krokarna eftersom de ändå inte går att använda. Ingen annan har rapporterat detta så troligen var detta ett tillverkningsfel. Men trots det skulle jag köpt den grillen igen, det är mycket bang-for-the-bucks.

Jag fick en Weber röklåda i födelsedagspresent men fick bara testat den två gånger och ena gången så blev det ingen rök alls och andra gången så blev det rök men spånet tog slut fort. Så jag behöver öva mer på det, det är sommarens projekt.

Den är också lätt att grilla indirekt på iom hur brännarna är placerade.
 
  • Gilla
snowjim
  • Laddar…
nikasp
Tanken var att ha P5 till den mindre grillen men den får sitta under den stora. Har den så vid grillning ute på gården.

najks skrev:
Ni som har Q3200, har ni gasolflaskan förvarad under även under grillning?

Funderar på ett mindre flaska, som är möjlig/tillåten att ha förvarad under!
 
hsd
En del påstår att det går men jag skulle inte göra så,det är ju enkelt att lyfta ut flaskan före grillningen
 
nikasp
Q3200 har en hållare med rem som passar perfekt för en P5. Då kan jag enkelt köra ut och in grillen från ladan.
 
Vi har alltid flaskan monterad i vagnen. På q3200 är det ändå ganska mycket utrymme där under och det sitter lite plåtar ivägen upp mot brännarna.

Ska man ha flaskan i vagnen så tänk på vikten om den ska flyttas runt.
 
Jag har inget att invända mot Q3200 men jag kan tänka mig att den passar bäst till lite mindre köttbitar, räcker höjden för att göra en beercan chicken? Finns det rotesseri? Har man svarat ja på ovanstående eller vet man inte vad jag pratar om eller inte gillar ovanstående så är förmodligen en Q3200 ett kanonval. Så nu har iaf en Genesisägare sagt sina 50 cent om Q3200 och jag vill förtydliga att ovanstående inte är någon form av ironi utan att vi alla har lite olika behov.
 
Snobben: såhär ser första gen ut av största Q iaf. Närbild av den första generationens största klotgrill med öppet lock och grillgaller.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Och nog är det högt i tak Grill med kycklingdelar och grönsaker, locket är halvöppet med generöst utrymme över maten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
iSnobben skrev:
Jag har inget att invända mot Q3200 men jag kan tänka mig att den passar bäst till lite mindre köttbitar, räcker höjden för att göra en beercan chicken? Finns det rotesseri? Har man svarat ja på ovanstående eller vet man inte vad jag pratar om eller inte gillar ovanstående så är förmodligen en Q3200 ett kanonval. Så nu har iaf en Genesisägare sagt sina 50 cent om Q3200 och jag vill förtydliga att ovanstående inte är någon form av ironi utan att vi alla har lite olika behov.
Det går men det krävs tillbehör som heter duga ;)
maxresdefault.jpg


Vad jag förstår så ska beer can chicken fungera bra det med, har ju själv köpt tillbehör till det så jag hoppas det iallafall ;)
 
Är ni helt galna? Ge grillölen till kycklingen? ;).
 
Racing skrev:
Om man heter camaro1969 och ska välja grill så är väl denna det enda alternativet?

[bild]

[bild]

Eller du kanske kör BB :cool:
nä åker skrämd smallblock så det hade passat bra :)
men tycker inte de ser så praktiska ut...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.