Skulle behöva lite råd.
Skall byta frrån en NIBE frånluftrsvärmepump med tillluft i till FTX och bergvärme
Hus 19676 99 kvm blå betong. Ventilerar c:a 60 l/s nu.
Vill ha ett tyst aggregat

Östebergs Heru 100 . Känns som mycket problem med ljud och motorer som löser ut.
https://soliduct.se/ostberg-heru-100-s-ec.htm
Swegon Casa R3 Hur mycket ljud kan det bli om man hänger ett sådant i takstolarna? Tillräckligt stor?
https://soliduct.se/swegon-casa-r3-smart.htm
Swegon Casa R5 Blir detta för stort?
https://soliduct.se/swegon-casa-r5-h-smart.htm


125 mms stomme med ljuddämpare. Inga problem med ljud idag.

Vad skall man välja för aggregat. Tar emot alla tips.
 
A Andy_hstad skrev:
Skulle behöva lite råd.
Skall byta frrån en NIBE frånluftrsvärmepump med tillluft i till FTX och bergvärme
Hus 19676 99 kvm blå betong. Ventilerar c:a 60 l/s nu.
Vill ha ett tyst aggregat

Östebergs Heru 100 . Känns som mycket problem med ljud och motorer som löser ut.
[länk]
Swegon Casa R3 Hur mycket ljud kan det bli om man hänger ett sådant i takstolarna? Tillräckligt stor?
[länk]
Swegon Casa R5 Blir detta för stort?
[länk]


125 mms stomme med ljuddämpare. Inga problem med ljud idag.

Vad skall man välja för aggregat. Tar emot alla tips.
Har ett Swegon Cara R5H-Smart på vinden sedan ca 3-år, aggregatet hörs inte och inga andra problem hittills. Har bara behövt byta filter! :D
 
  • Gilla
Andy_hstad
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.