Skulle behöva lite råd.
Skall byta frrån en NIBE frånluftrsvärmepump med tillluft i till FTX och bergvärme
Hus 19676 99 kvm blå betong. Ventilerar c:a 60 l/s nu.
Vill ha ett tyst aggregat
Östebergs Heru 100 . Känns som mycket problem med ljud och motorer som löser ut.
[länk]
Swegon Casa R3 Hur mycket ljud kan det bli om man hänger ett sådant i takstolarna? Tillräckligt stor?
[länk]
Swegon Casa R5 Blir detta för stort?
[länk]
125 mms stomme med ljuddämpare. Inga problem med ljud idag.
Vad skall man välja för aggregat. Tar emot alla tips.