Jag ska ha 60x60 marmorkakel med 2mm fog i ett L-format kök. Eftersom det är stora plattor, mönster i dem, och vit bakgrund, så tror jag vit fog hade sett bra ut. Så "flyter marmormönstren in i varandra". Däremot har jag hört att vit fog kan vara jobbigt att hålla rent. Så ska man kanske kompromissa och välja en väldigt ljus grå?
110 Manhattan är den absolut vanligaste folk väljer har jag fått höra. Jag är lite inne på 111 Silver Grey. Eller ska man välja 100 White ändå? Vad har ni för tips och erfarenheter? Vad hade ni valt?
110 Manhattan är den absolut vanligaste folk väljer har jag fått höra. Jag är lite inne på 111 Silver Grey. Eller ska man välja 100 White ändå? Vad har ni för tips och erfarenheter? Vad hade ni valt?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 133 inlägg
Jättesvårt att veta bestämt utan att se det på plats. Du kan ju också blanda olika delar av de valda kulörerna, t.ex. 50% White och 50% Manhattan, om du vill hitta den perfekta tonen. Det tar ju dock lite tid att invänta full utbränning av fogen för att kunna avgöra resultatet.
Jag gjorde själv en specialblandning av två kulörer till äkta kalksten för att få en så osynlig fog som möjligt.
Jag gjorde själv en specialblandning av två kulörer till äkta kalksten för att få en så osynlig fog som möjligt.
Tror inte jag blandar. Har hantverkare som sätter upp det som frågade vilken. Är mer att jag tycker vitt är finare, men mindre praktiskt. Någon som haft vitt och kan vittna om det är jobbigt att leva med, med smuts och så?Johan Gunverth skrev:
Jättesvårt att veta bestämt utan att se det på plats. Du kan ju också blanda olika delar av de valda kulörerna, t.ex. 50% White och 50% Manhattan, om du vill hitta den perfekta tonen. Det tar ju dock lite tid att invänta full utbränning av fogen för att kunna avgöra resultatet.
Klicka här för att svara