Dags att börja förbereda kakling. Tänkte köra fix från LIP då tätskiktet är av det märket. För fog letar jag efter smutsavstötande och även härdat så det inte spricker i golv / vägg hörn eller vägg / vägg hörn samt tröskel / golv hörn.

Funderar på denna för golvet (Granitkeramik)

http://www.pci-sverige.com/produkte...=21100&cHash=d9ae378abac084ea6318e73fc416b9d5

Och denna för kaklet

http://www.pci-sverige.com/produkte...t]=873&cHash=d247307f31ed7d2e8fbdb3ec59b511f6

Eller har ni andra idéer eller tips?

Dom här pci fogarna har ju väldigt fina filmer på tuben, men är det inte egentligen vanliga fogar med mycket plast i?
Dom innehåller ju inga nanopartiklar

Har själv aldrig provat någon pci fog, har bara kört Ardex som jag tycker funkar fint

Tack, vet du hur de är att hålla rent? Sambon är sugen på vitt. Vårt befintliga badrum som vi renoverade på sent nittiotal har vita fogar och de är numera gula i duschörnet. Har för mig det är LIP-fog

ja risken med vita fogar är väl att dom blir skitiga och gärna lite gula...
Tyvärr så har jag fogat med en annan fog i mitt badrum

Det kanske är där som PCI fogen skiljer sig tänkte jag. Att den inte gulnar, men skulle vara kul med någon som har testat :)

Paul-Staffanstorp
Det jag fått höraom just vit fog är att den innehåller andra ämnen som gör att den blir fort smutsig.
Rekommenderar aldrig vit fog...

T
Paul-Staffanstorp skrev:
Det jag fått höraom just vit fog är att den innehåller andra ämnen som gör att den blir fort smutsig.
Rekommenderar aldrig vit fog...
Inte jag heller men nog fan har jag vit fog i mitt egna badrum, hycklare som man är:thumbup:

Ps. Den har inte blivit gul eller skitig ännu........iofs bara ett halvår gammal!

Edit: Fogbruket är Schönox WD Flex, hette förr Schönox FF!

Redigerat:
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Kanske skippar Vit fog :D
Hur är det med hållbarheten, vi tänkte använda hårdfog där man traditionellt använt mjukfog, mao golv / vägg och vägg / vägg vinklar samt golv / tröskelvinkel. Finns det fog som håller bättre för detta?

Schönox WD Flex låter som en sådan fog på namnet iallafall

T
AndersMalmgren skrev:
Kanske skippar Vit fog :D
Hur är det med hållbarheten, vi tänkte använda hårdfog där man traditionellt använt mjukfog, mao golv / vägg och vägg / vägg vinklar samt golv / tröskelvinkel. Finns det fog som håller bättre för detta?

Schönox WD Flex låter som en sådan fog på namnet iallafall
Om du har en massiv konstruktion, alltså betongväggar och betonggolv behöver du inte blanda in silikon överhuvudtaget.

Det är bara om du har träbjälklag som det "kan" spricka i vägghörnen men jag personligen har hellre en hårfin spricka är djävulens påfund silikon:thumbdown:

Därför jag blev lite konfunderad när du prata om silikon i elisas tråd :P

men det finns ingen fog som är speciellt bra att ha i dessa fall?

T
AndersMalmgren skrev:
Därför jag blev lite konfunderad när du prata om silikon i elisas tråd :P

men det finns ingen fog som är speciellt bra att ha i dessa fall?
Gjorde jag? Hmm...börjar bli svårt att hålla reda på vad man skriver i respektive tråd:p

Edit: Angående fog så finns det en som ska stå emot allt, PCI:s Geofog. Har aldrig testat den själv och vet inte ens om den går att få tag i eftersom dom hade problem med dom mörka kulörerna som blev flammiga. Det roliga är att det lovades att fogen skulle vara helt kulörstabil vilket inte visade sig vara sanning.

Fast den verkar finnas kvar men bara i ljusa kulörer:)

http://www.renfog.se/varfor-geofug-/

http://www.youtube.com/watch?v=NC91QOO-598

En nackdel med den är ju att man inte får börja använda badrummet förrän efter sju dagar.......

Redigerat:
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Inga problem, kommer tyvärr inte flytta in i lgh på länge än :D
Någon anledning att du ratat den i jobbet?

T
AndersMalmgren skrev:
Inga problem, kommer tyvärr inte flytta in i lgh på länge än :D
Någon anledning att du ratat den i jobbet?
Inte tillgänglig, svår att få tag i. PCI:s återförsäljarelista stämmer bara för deras vanliga sortiment.

Ja, och att det tar sju dagar innan man får nyttja badrummet........

Okej, får ringa runt lite.
Undrar om man skulle våga sig på vit kulör med den

edit: Skumt, den finns inte under deras produktlista på hemsidan.

Redigerat:
T
AndersMalmgren skrev:
Okej, får ringa runt lite.
Undrar om man skulle våga sig på vit kulör med den

edit: Skumt, den finns inte under deras produktlista på hemsidan.
Den är kanske helt borttagen från sortimentet nuförtiden?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.