Jag snurrar nog ihop detta i huvudet tror jag och min VS-kille ligger i den för tiden populära virussjukdomen.
Så hoppas någon här kan guida mig rätt.
Renovering på gång
Sitter LK-system i hela huset, vattenburet radiatorsystem draget med 16mm slang. Kopplat till en pelletspanna så det finns hyfsade värmeresurser att hämta.
Idag sitter i badrummet på plan 2 en fördelare som matas med 20mm slang och går vidare till ett par radiatorer.
nu ska det byggas nytt badrum och inom kort ett sovrum.
Golvvärme ska in och här är min plan men är det rätt.....?
Badrum ca 7m²
Spårad golvspån med slingor och flytspackel, plastmatta.
Sovrum ca 20m²
Spårad golvspån med slingor, värmeplåtar och troligen parkett
Har på nedervåningen LK-minishunt till hall samt wc, och ytterligare en till köket, så tänker mig att hålla mig till samma typ av prylar.
Då är frågan, med minishunt m60n kan jag då gå till en fördelare (vilken isf) och köra båda slingorna med varsin termostat/rumsgivare?
Behöver ingen värme i sovrummet under sommaren men vill ju kunna ha lite komfortvärme i badrummet.
Eller måste jag isf köra dubbla shuntar, det känns lite overkill med tanke på rumsstorlekarna.
Någon som har förslag på fördelare och termostat?
Rummen är angränsande och kan med enkelhet vara trådbundna termostater utan att det stör
Filosofien är typ: Kostar det så får det kosta men det finns ju annat att lägga pengar på också