V växelventil skrev:
Bästa är nog ta en ÅF-thermia exempel som utbytespump och min går på 99000 men med rot blir 89000 och då ingår allt.Har du någon koll på ditt boordjup annars kanske thermia calibran skulle passa dig.
Ska enligt uppgift vara 160 meter var av 157 i berg.
 
Puttelino Puttelino skrev:
Ska enligt uppgift vara 160 meter var av 157 i berg.
Be dom räkna på både en inverter och en on/off.Men något knas har du på brinesidan.Har du en wilopump på brine?
 
Jag har också trasiga brinegivare på min anläggning med en gammal Nibe-pump, tror den ena visar 127 grader eller nåt sånt och den andra nåt annat orimligt positivt värde. Min pump bryr sig inte för brinevätskan är ju i alla fall inte för kall...

Det kan också vara så att jag bor på en vulkan, det är i alla fall ett berg.
 
S Skyscraper skrev:
Jag har också trasiga brinegivare på min anläggning med en gammal Nibe-pump, tror den ena visar 127 grader eller nåt sånt och den andra nåt annat orimligt positivt värde. Min pump bryr sig inte för brinevätskan är ju i alla fall inte för kall...

Det kan också vara så att jag bor på en vulkan, det är i alla fall en höjd.
Funderade själv på vad fan som hänt :D Måste erkänna att jag kände på rören in för att vara 100 säker att dom inte var 100 grader hehe.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.