6 180 läst ·
8 svar
6k läst
8 svar
Valchromat.........
Jag har aldrig hört om någon som har oljat mdf men jag sökte lite på velcromat och förstod att skivorna skulle vara lite roligare att ytbehandla än vanlig mdf.
Jag hade låtit skivorna ligga några dagar, ströade förståss för att låta luften cirkulera kring dem, och se om inte luften avtar.
Jag skulle gissa att det är limmet som luktar...
Skriv gärna igen och berätta om luktproblemet löste sig.
Jag hade låtit skivorna ligga några dagar, ströade förståss för att låta luften cirkulera kring dem, och se om inte luften avtar.
Jag skulle gissa att det är limmet som luktar...
Skriv gärna igen och berätta om luktproblemet löste sig.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Enda sammanhanget jag har hört talas om oljad MDF i är när det gäller fräsbord, där en del tydligen oljar ytan för bättre hållbarhet och mindre friktion.
Valchromat är ett litet specialfall.. Det tål vatten bättre och är kompaktare/starkare. Blir helt ok med olja. Vanlig mdf är väl kanske inte någon höjdare att olja, rent utseendemässigt... Ska genast gå ner och olja in ett fräsbord(ett hål i en mdf-skiva...) jag rafsade ihop igår. Tack för det "tipset".
Det är mycket man borde... Hade en granne som ringde på kl 01 30 och undrade om jag hade salt hemma. Han hade varit i garaget och glömt bort tiden..
Det är ju långt kvar till klockan ringer, 5;15...
Det är ju långt kvar till klockan ringer, 5;15...
Redigerat:
Klicka här för att svara