Hej.

Har ett äldre hus med vattenburen värme, med minst 5 olika ventiler och en uppsjö med olika thermostat på dessa. Några av dessa ventiler kärvar (motioneras 2-3 veckor senare så sitter don igen), några thermostat fungerar mer som kranar (tror till och med att en kran hade gett bättre resultat stundvis).
Så, jag är nu i tankarna att byta ut samtliga ventiler till nya och även montera moderna thermostat, så det går att få en jämn balans på värmen i huset.

Vad rekomenderas?
Vad ska man titta efter?
Digitala? Analoga?
2°C eller 5°C (varför?)
Någon som kan rekomendera märke/modell/system?

R
Du får ge mer info om dina ventiler , foto på respektive typ

De sitter på gamla hederliga järnrör, samtliga ska bytas. Då jag vill ha en sort i huset istället för flera olika, som inte är kompatibla med varandra. Vissa element saknar begränsningsventil, vissa har gängor som jag inte ens kan hitta i listorna. (1 1/16 är en av dom). Det finns idag: 24mm, 26mm, 28mm och 1 1/16" gängor för termostaten. Så helt enkelt är jag påjakt efter KOMPLETTA elementskoppel med tillhörande termostat. Vad är det som rekomenderas av det som finns på marknaden idag?

R
Att jag frågade om bilder är för att på forumet finns det ett antal som har full koll på vad som är vad i ventiler på radiatorer ,
tror ingen kan säga något om inte bilder finns , vill du ha svar så är nog bilder det bästa

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.