Jag har fått för mig när jag tittat att en lcd/plasma lättare skalar om olika sändningsformat så att de passar bildskärmen än vad en crt gör, är det så eller bara inbillning. Vet du det tallmilan?
Och du kan nog inte förneka att en 37" plasma av bra kvalite ger ett bättre tvtittande från soffan 3m bort ;)
Jag resonerade som tallmilan vid köpet. En HD-klar tv i storleken kring 40" och med bra bildkvalite kostar ca 25-30"kr och jag fick min lågupplösta för 15"kr. Om det finns tillräckligt med HD-sändningar om 3 år så kan jag troligvis köpa en ny tv för ca 15"kr som klarar detta och vips så har jag en 37" plasma över för sommarstugan :) för lika mycket pengar.
Poggan varför har du satt max 32", är det avståndet till tv'n som varit avgörande?

tallmilan skrev:
HD-ready ?, nja LCD har sån grym utvecklingskurva just nu så du hinner nog byta tv innan du har någon större nytta av HD. Tänk på att livslängden inte är 10-15 år på en tv som den var för i tiden.

Henrik
Enligt Samsung så ska den uppfylla kraven på "HD ready" (enligt specifikation och deras support) men jag håller med dig om att jag nog hinner byta innan jag har har någon större nytta av det och istället använder den som extra datorskärm på något ställe. Köpa nya teknikprylar är ju kul... ;D

Är inte helt påläst men vad jag förstått så är kraven för HD-ready digital anslutning HDMI och klara att ta emot ca 1080linjer.
Men som jag uppfattat det finns det förespråkare som anser att man ska ha upplösningar på t.ex. 1920 för att få ännu bättre bild. Så det skulle kunna innebära att det mtrl som kommer på nya former av DVD har högre upplösning än vad dagens HD-ready specificerar. Om jag sen kan se någon skillnad vet jag inte.
Jag håller med om att ny teknik är rolig :)

När det gäller hd-ready eller inte så kan det vara "skitsaker" som gör att en skärm inte har den märkningen, till exempel att den klarar alla hd-upplösningar men nån av dem bara går att köra i 60Hz men inte 50Hz eller liknande.

AndersS skrev:
kan visa. Vissa fabriksinställningar är dessutom dåliga och ger inte en rättvis bild.
Vi handlade en 37" Panasonic PA50 Plasma lågupplöst för några månader sedan efter att ha jämfört mellan LCD, HD-ready Plasma och lågupplöst plasma.
Vi tyckte att  PA50 var den med bäst bild/pengarna/storlek.
Håller med.
PA50 e en grymt bra TV för de pengarna. vill man ha en HD så kolla in PV500, den finns både i 37 och 42"
(Har själv en LG :) )

Har en 36PD30 och är supernöjd, den har en grym bild. Jag får ofta komentarer av bekanta på besök om den fina bilden.

Alla plasma - Lcd jag sett verkar ha dålig bild kvalite. Jag väntar några år med det.

Bästa bild och bandbredd kommer digital satelit att ha (eller har) boxer o linknande har ej samma bildkvalitet.

Nu är pd30 dyrare än 10 000,- och har utgått, men Panasonic tv rekommendras, jag skulle köpt en 32pd30 eller 36pd30 beggad om jag var du.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.