Hej

Har precis monterat färdigt K-rautas Humidboardskiva 13mm. Vad skulle ni använda för
tätskikt ? Gumma eller duk ? Eller kanske andra förslag mottages tacksamt....

:rolleyes:
 
Jag använder LIP System 17, och är av uppfattningen att det här systemet är svårast att misslyckas med för hemmafixaren. Och för mig.
 
LIP funkar bra på glasfibergipsen, Späd ut VS20 första strykningen med vatten och stryk sedan outspädd en andra gång. Ytmaterialet är poröst och dammigt så mycket primer behövs.
 
Var kan man få tag på dom grejerna i Lkpg ?
 
Jag beställer av Sigro.se
Kanske finns hos Wennstams kakel eller Golvkomfort, men jag är inte säker.
 
Badrummets väggyta är 2x1,75 meter och 2,4m i takhöjd. Och golvet tillkommer ju också då...
Hur mycket behövs av varje ?

Ångspärr - Lip VS 20
Tätskikt till våtrum - Lip VS 30
 
T
oranzzz skrev:
Var kan man få tag på dom grejerna i Lkpg ?
Golvkomfort AB har Lips produkter enligt deras hemsida: http://www.lip.dk/?ID=900&WEBID=3

Angående mängden tätskikt som ska strykas på så står det på hinken. Åk till butiken och kolla upp detta.
 
Då vet jag....... tack !:)
 
Det som står på hinken stämmer inte om man ska köra deras system 17, om de inte har ändrat nyligen. Det ska vara 280 g/m2 av VS20, och 1,5 kg/m2 av VS30.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.