1 179 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Val av tätskikt till badrum
Hej,
Håller på att bygga lösvirke i egen regi och ska så småningom göra två badrum samt en tvättstuga. Badrummen ska ha kakel och klinker, samma med golvet i tvättstugan.
Planen är att fixa detta själv tillsammans med min far som har ett förflutet som plattsättare, även om det är många år sedan och mycket har hänt inom tätskikt. Jag funderar på vilket fabrikat av tätskikt jag ska välja.
Utöver pris och kvalitet är också bra instruktioner viktigt då jag inte gjort detta förut. Tänkte höra om någon har några tips eller erfarenheter att dela med sig av?
Tack på förhand!
Håller på att bygga lösvirke i egen regi och ska så småningom göra två badrum samt en tvättstuga. Badrummen ska ha kakel och klinker, samma med golvet i tvättstugan.
Planen är att fixa detta själv tillsammans med min far som har ett förflutet som plattsättare, även om det är många år sedan och mycket har hänt inom tätskikt. Jag funderar på vilket fabrikat av tätskikt jag ska välja.
Utöver pris och kvalitet är också bra instruktioner viktigt då jag inte gjort detta förut. Tänkte höra om någon har några tips eller erfarenheter att dela med sig av?
Tack på förhand!
Jag köpte från kakelplattan.
http://kakelplattan.se/
System Kiilto, Snabb leverans, bra priser och telefonsupport utan extra kostnad.
http://kakelplattan.se/
System Kiilto, Snabb leverans, bra priser och telefonsupport utan extra kostnad.
Jag tycker att Lip är ett bra tätskikt, det känns robust och är ganska lätt att sätta våderna på vägg och golv eftersom det är lite tjockare. Vilket också bara är positivt ur täthetssynpunkt. Finns många bra instruktionsfilmer på nätet ifall du söker. Jag hade iaf inte valt mapei, det känns inte seriöst.
Medlem
· Stockholms
· 1 555 inlägg
De billigare/udda sorterna (Biltema, Bauhaus egna märke m.fl.) har ofta färre specialbitar, typ manschetter, hörn, skarvlim, remsor, olika bredder på tätduk.
Kiilto, som jag använde, har fler varianter vilket gör det enklare och kräver färre ad hoc-lösningar.
Kiilto, som jag använde, har fler varianter vilket gör det enklare och kräver färre ad hoc-lösningar.
Ska du ha nån annan typ av brunn än en vanlig rund, väggnära / hörn så kolla först vilka tätskikt den är godkänd med.
Mapei är väl en av världens största pulver tillverkare (spackel bruk mm) så nog tror jag dom är seriösa
Mapei är väl en av världens största pulver tillverkare (spackel bruk mm) så nog tror jag dom är seriösa
Klicka här för att svara