Val av spikpistol

• Bosch GSK 6434

0 Röster 0,0%
  • Hitachi NT65GS

0 Röster 0,0%
  • Antal röster
    1
  • Omröstningen stängd .
En spikpistol ska inhandlas för innertaksuppsättning. Velar mellan dessa tre:

Tryckluftsdrivna Bosch GSK 64 (16g rak) (ca.2000kr)
Tryckluftsdrivna Bosch GSK 6434 (15g sned) (ca. 2000kr)
Gasdrivna Hitachi NT65GS (16g rak) (ca. 3000kr)

Vilken skulle ni ha valt? Inköpspriset mellan dessa gör detsamma. Tycker själv inte det bör vara så störande att ha en tryckluftsslang när man spikar innertakpanel eftersom man ändå står i stort sett på samma ställe men det kanske är feltänkt? Ni har kanske någon annan favorit ni kan rekommendera?

Redigerat:
GSK 64/34 är 15G. och har spik med D-skalle och är således mer lastbärande:)
Så i valet mellan 64 och 64/34 valde jag den senare pga. av detta. Hitachi har jag ingen erfarenhet av.

ceson skrev:
GSK 64/34 är 15G. och har spik med D-skalle och är således mer lastbärande:)
Så i valet mellan 64 och 64/34 valde jag den senare pga. av detta. Hitachi har jag ingen erfarenhet av.
Tack! Justerade ursprungsinlägget!

Satte takpanel för några veckor sedan med en Hitachi 16g 65-någonting tryckluftsdriven.
Råspont o masonite bakom så jag kunde spika på ganska friskt, inte en chans att det trillar ner.
Slangen var absolut inte i vägen.
Har ingen erfarenhet av pistolerna i omröstningen, smidigt dock om det går att justera spikdjupet på pistolen.

Jag valde GSK64 då jag fått för mig att 15g dyckert är så mycket dyrare än 16g :)

Tomas_P skrev:
Jag valde GSK64 då jag fått för mig att 15g dyckert är så mycket dyrare än 16g :)
Ungefär mina tankegångar också. Känns också billigare att slippa köpa gas. Har en 18g pistol med tryckluft och hitills har jag inte känt att slangen varit i vägen. Dock när jag spikade råspont på taket med en tryckluftsdriven stompicka var slangen ett elände. Ska sätta upp ny panel nästa sommar så köpte därför en gasdriven stompicka för att förenkla det hela.

Lutar nog åt GSK 64 om inte nån annan kommer med nåt banbrytande :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.