Jag ska sätta upp ca 140 kvm pärlspont/slätspont i innertaket och vill ha en spiktpistol som är driven med tryckluft.

I en drömvärld skulle spikpistolen kunna användas både för finlir (pärlspont etc) och att spika reglar eller råspont för nytt tak. Jag ska bygga en bod längre fram så skulle gärna kunna använda verktyget i båda momenten.

Finns ett sådant verktyg eller är det två olika spikpistoler som gäller?

Det är 2 olika pistoler du behöver. Vilken modell är upp till dig och din budget. När det kommer till dyckertpistolen så finns det bättre och sämre. Dom sämre ger stora märken i trät

Matti_75 Matti_75 skrev:
Det är 2 olika pistoler du behöver. Vilken modell är upp till dig och din budget. När det kommer till dyckertpistolen så finns det bättre och sämre. Dom sämre ger stora märken i trät
Det är min slutsats också, har slagit till på en Senco S900FN för spont och reglar. Kompletterar med en dyckertpistol när det blir dags för lister osv.

• Gilla
Matti_75
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
När det kommer till dyckertpistolen så finns det bättre och sämre. Dom sämre ger stora märken i trät
@Galtungs, you should know that there are two types of nails: 1.2 and 1.5 mm. So, obviously, the 1.5 mm ones leave a larger mark. However, with a tongue-and-groove joint, it's possible to install them in such a way that the nails are completely invisible.

• Gilla
Jenpet
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.