4 287 läst ·
32 svar
4k läst
32 svar
Val av skruvdragare
Har den äldre versionen av GSR12V med lite andra slitsar och har skruvat och borrat nåt löjligt mycket med den sedan typ 2007 och är helnöjd, mycket smidig maskin med fullt tillräcklig styrka för att dra i 6x160mm skruv utan vidare.
Då menar du den gröna alltså?lordsmurf skrev:
Jag har en sådan,
..ett batteri dock.
Men jag är faktiskt mycket nöjd med den. Den räcker inte till för den som jobbar med skruvdragaren dagligen, men som hobbyalternativ är den utmärkt. Den verkar inte tappa någon laddning alls, oavsett hur länge den legat
Jag har satt upp en friggebod i ett garage där denna bosch 14,4 Li-2 har använts till mer än hälften av skruvjobbet. Och jag står fast vid en "bra köp"-stämpel. Däremot är den lite för högt prissatt i ordinariepris, så man måste hitta en kampanj eller så.
Jag nyttjade en kampanj + Bauhaus 12% prisgaranti på detta och fick den med ett batteri för 1050:-
1300-1500:- med två batterier är också OK.
Men glöm inte att när man börjar närma sig 2 papp så börjar det finnas många trevliga konkurrenter, t.ex. Durafix 10,8V, lika stark mindre vikt, 2 batterier, brukar kampanjas på ca 2000:- Många hantverkare kör med denna (dock ofta som komplement till en större, tyngre och starkare)
Klicka här för att svara