Boshen alla gånger. Har en sådan och jag tycker den är överlägsen bode makita och dewalt i samma prisklass.

Verkar som dom allra flesta tycker jag gjort ett bra köp då jag slog till på Boschen... Till helgen kommer den få visa vad den går för då det ska upp en vägg på ovanvåningen..

Bläddrade just igenom Testet av skruvdragare i senaste GDS och naturligtvis blir man lite förvånad att se att det fortfarande 2010 finns skruvdragare från tex Bosch (PSR 10.8 LI) som enbart har inbyggt batteri och tar 3h att ladda! Och dessutom ligger listpriset påp en tusenlapp.

Nä, ska man bara ha en skruvdragare så skall den:

1. Ha 2 batterier
2. Laddtid runt halvtimme
3. kännas skön att hålla i.

Finns massa fina maskiner här mellan 1000-1500 kr och jag tror det är ganska hopplöst att försöka argumentara fram o tillbaka vilken som är bäst.
Läser man vad folk tycker om sina dragare så är ju nästan alla nöjda, och det kommer även TS att bli om han följer instegskraven ovan.

Alla maskinerna som nämts här tidigare är riktigt bra och boschen är kanon. Du kommer inte bli besiken.

Daniel_N skrev:
Det skulle jag absolut inte gjort. 12V räcker långt, och i de extremt ovanliga tillfällen när den inte orkar så är det otroligt mycket smidigare med en 12 eller 14,4V slagskruvdragare än en 18V skruvdragare, de orkar dessutom med tyngre skruvning.
Ja 12V kan fungera utmärkt men en 18V behöver nödvändigtvis inte vara mindre smidig. Har själv några olika Makita 18V LXT och de har jag verkligen aldrig ångrat köp av. Vet inte hur många tusentals skruvar som jag har dragit i utan att de känts klumpiga. Förhållandevis lätta och välbalanserade maskiner samt snabb uppladdning.

Köpte ett tag sedan två st Makita LXT 18V, en BHP452 och en BDF452.

Köpte sedan till ett BL1815 batteri, dvs ett 1,5Ah batteri istället för BL1830 (3Ah) och det vette fan om inte BDF452 med BL1815 är den smidigaste maskin jag nånsin haft. Helt klart den som är mest allround då den klarar väldigt stora jobb.
Batteritiden är klart godkänd och nån gång måste man ta en kvarts kaffepaus och vips är maskinen fulladdad igen.

Så en smidig maskin med styrka, BDF452 med BL1815!! :)

Vill bara säga att jag nu har skruvat mycket med min blåa Bosch, kommer aldrig mer köpa nån billig noname maskin, vilken skillnad på alla plan...

Mikael_L skrev:
Sånt här tycker jag är lite lustigt ... :rolleyes:

[länk]
[länk]
Viss skillnad på batteri ni-mh mot ni-cd. Brukar kunna hitta många mitsutomo hålsågset på tradera som är billigare att gå och köpa direkt på Hn om man nu skulle vilja ha skräpet.

Mikael_L
Det var intressant att du tycker Ni-Cd är bättre än Ni-Mh. De flesta brukar tycka tvärtom.
Sen är det svårt att se på bilden i tradera-annonsen vad för batteri det är, så det är kanske Ni-Mh på bägge maskinerna.

Jag tycker att det är stor skillnad på olika DeWaltmodeller i kvalitet. Deras dyrare modeller är riktigt bra.

DeWalt dc740kb som länkades till i början hängde med i ca 1 år för mig innan den gav upp . Iförsig ganska hårt använd men ändå.. Den borde hålla längre än så.

Det blev en makita BDF452 som fick ersätta,

Nöjd med min BDF442 även om det fick bli ett chuck och växelbyte... Fast du kan isf lika gärna köpa 452 ist... Lättare och fler "tillbehör"...

Mikael_L skrev:
Det var intressant att du tycker Ni-Cd är bättre än Ni-Mh. De flesta brukar tycka tvärtom.
Sen är det svårt att se på bilden i tradera-annonsen vad för batteri det är, så det är kanske Ni-Mh på bägge maskinerna.
Menar du mig? Tycker jag inte. Och det är Ni-cd på bilden.

Mikael_L
På HN-bilden syns det att det står Ni-MH.
Den andra bilden (Tradera) ser man inte vad för slags batterier det är, men är det Ni-Cd så blir ju det högre priset ännu mer skrattretande.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.