Hej!

Vi har problem med att regnvatten läcker in vid balkongen och ner i hallen under. Jag har fått tips om att lägga takpapp på balkonggolvet och upp en bit på väggen under ytterfasaden.

När vi var och kollade i byggvaruhus finns det flera olika typer av papp, så vilken skall jag välja?

Identifiera var och hur det läcker. Därefter kan rätt åtgärd sättas in.
En bild på hur det ser ut kan hjälpa till att förstå ditt problem och dess omfattning.

Vad är det för balkong? Bjälklag? Betongbalkong på trähus? Är där plats för att lägga ett ytskikt ovan pappen (trall eller annat)?

F falkn skrev:
Vad är det för balkong? Bjälklag? Betongbalkong på trähus? Är där plats för att lägga ett ytskikt ovan pappen (trall eller annat)?
Just denna del är gammalt hus med liggande timmer balkongen är en tillbyggnad på 40-talet och har betonggolv.

just nu har denna äldre husdel eternitplattor som jag kommer plocka ner och eftersom jag fick idén om takpapp på balkonggolvet och upp på väggen så då tänkte jag börja med denna delen..
Svar på din andra fråga är ja trall eller liknande får plats över pappen.

Skadad ytterdörr med flagande färg och synliga fuktskador, med mossa på marken i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vattenskada ovanför ytterdörr, fuktfläck och skadad färg på vägg och list.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
hej! gamla bilder. Ingen mossa eller liknade på balkongen Det läcker från balkong ner till ytterdörr. vi har haft snickare på plats så det är inget vi har hittat på skälva.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.