Pedalen är tyvärr snuskigt dyr, pratar något protokoll med svetsen så ingen potentiometer.
Det vore fint att sätta in en extra gasventil, ser ut att finnas plats för det ovanför trådmatningen. Men jag vet inte om det finns någon styrström att plocka ut till ventilen. Har någon kunskap eller idéer kring det är jag väldigt intresserad!

F fsn skrev:
Ligger det gasventilskontroll i mjukvaran för TIG så skulle du kunna dra några egna gasslangar och sen några snabbnipplar så kopplat man över till ett annat uttag (jag har både slang och snabbkopplingar). Eller ännu bättre, köpa en lös Euro-connector eller vaska en gammal MIG-pistol och bygga om den så man drar ut gasen den vägen till TIG.

Har man ingen mjukvara som triggar gasventil mm så är det svårare.
Tror du det går att få tag på någon typ av servicemanual?
Det finns en massa utgångar som inte används och en usb, gissningsvis för att uppgradera mjukvara med så i princip borde det gå att få till något. Men jag gissar att det inte är så många hackers som riktar in sig på svetsar.
Interiör av en svets med synliga anslutningar, outnyttjade portar och en USB-utgång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild av en USB-utgång på gul svetsmaskin med oanvända portar synliga.
Skapa konto

Rejält med lack på kretskorten!
Interiör av en svets med synliga kretskort, kablar och en USB-utgång, täckt av skyddslack.
Skapa konto
Öppet kretskort med många komponenter och synlig lack, inklusive en USB-utgång och oanvända kontakter.
Skapa konto

• Inre mekanismen av en svetsmaskin med kretskort och ledningar.
    Skapa konto
F
nanowire nanowire skrev:
Tror du det går att få tag på någon typ av servicemanual?
Det finns en massa utgångar som inte används och en usb, gissningsvis för att uppgradera mjukvara med så i princip borde det gå att få till något. Men jag gissar att det inte är så många hackers som riktar in sig på svetsar.
[bild]
[bild]

Rejält med lack på kretskorten!
[bild] [bild]
Ren och snygg inuti, den har inte bränt mycket tråd innan du köpte den.

PM.....

F fsn skrev:
Ren och snygg inuti, den har inte bränt mycket tråd innan du köpte den.

PM.....
Blåste ur och torkade av med babywhipes innan bilderna men den var väldigt ren inuti.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.