16 681 läst ·
63 svar
17k läst
63 svar
Val av mig/magsvets
Pedalen är tyvärr snuskigt dyr, pratar något protokoll med svetsen så ingen potentiometer.
Det vore fint att sätta in en extra gasventil, ser ut att finnas plats för det ovanför trådmatningen. Men jag vet inte om det finns någon styrström att plocka ut till ventilen. Har någon kunskap eller idéer kring det är jag väldigt intresserad!
Det vore fint att sätta in en extra gasventil, ser ut att finnas plats för det ovanför trådmatningen. Men jag vet inte om det finns någon styrström att plocka ut till ventilen. Har någon kunskap eller idéer kring det är jag väldigt intresserad!
Tror du det går att få tag på någon typ av servicemanual?F fsn skrev:Ligger det gasventilskontroll i mjukvaran för TIG så skulle du kunna dra några egna gasslangar och sen några snabbnipplar så kopplat man över till ett annat uttag (jag har både slang och snabbkopplingar). Eller ännu bättre, köpa en lös Euro-connector eller vaska en gammal MIG-pistol och bygga om den så man drar ut gasen den vägen till TIG.
Har man ingen mjukvara som triggar gasventil mm så är det svårare.
Det finns en massa utgångar som inte används och en usb, gissningsvis för att uppgradera mjukvara med så i princip borde det gå att få till något. Men jag gissar att det inte är så många hackers som riktar in sig på svetsar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Rejält med lack på kretskorten!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ren och snygg inuti, den har inte bränt mycket tråd innan du köpte den.nanowire skrev:
Tror du det går att få tag på någon typ av servicemanual?
Det finns en massa utgångar som inte används och en usb, gissningsvis för att uppgradera mjukvara med så i princip borde det gå att få till något. Men jag gissar att det inte är så många hackers som riktar in sig på svetsar.
[bild]
[bild]
Rejält med lack på kretskorten!
[bild] [bild]
PM.....
Klicka här för att svara