Medlem
· västra götaland
· 212 inlägg
Produkter som diskuteras: "montagelim"
Montagelim
Montagelim är ett starkt, mångsidigt lim anpassat för flera material som trä, metall, plast och mer. Dess unika formel tillåter användning även under svåra förhållanden, vilket gör det användbart för projekt i alla storlekar och i olika
Läs mer
Nu va inte frågan om det va bra eller inte! Men ger ett svar iaf.S Stensson11 skrev:
Marken fylldes upp med 1,5 meter stenmaterial innan plattan gjöts.
Det har tejpats fast en plast på betongen som suttit där ett år utan tillstymmelse till fukt, så jag tror det är ganska riskfritt att limma träregeln direkt mot betongen.
Medlem
· västra götaland
· 212 inlägg
Iofs. Vet inte varför jag gör mig besvär😀wildeside skrev:
Nu va inte frågan om det va bra eller inte! Men ger ett svar iaf.
Marken fylldes upp med 1,5 meter stenmaterial innan plattan gjöts.
Det har tejpats fast en plast på betongen som suttit där ett år utan tillstymmelse till fukt, så jag tror det är ganska riskfritt att limma träregeln direkt mot betongen.
Jag är jätte tacksam att jag får svar och information o sådant jag inte ens har frågat om!Alfredo skrev:
Det hjälper mej verkligen mycket i att lösa min fråga om vilket lim som rekommenderas med svaret att använd plåtskena.😂
😂😂😂😂Alfredo skrev:
Är forumets huvudsyftet att hjälpa andra när man starta en tråd och fråga om sina funderingar?
Trodde i min enfald att jag ställer en fråga för att få svar på det jag fråga om och inte hjälpa andra med svar med sådant jag inte frågade om.
Men försätter i den andan då, här kommer ett tips till i ämnet men som inte besvarar min fråga.
Använd metallspikplugg 5x22 till plåtskenan så slipper man limma.
Medlem
· Stockholm
· 4 648 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta är en trevlig spik att fästa saker med i betong.
När jag ställer en fråga känner jag mig egoistisk och vill bara veta rätt svar, men när jag läser andra frågor och svar finns alltid saker att lära.
Jag måste ändå gilla den öppenheten.
PL400 finns inte det längre?
En polare tömde en halvfull tub PL400 ner i ett halvfullt oljetråg, senare under veckan när det skulle städas och oljan hällas på avsett ställe så satt PL400 fast i botten på oljetråget och fick spettas bort.
Men PL600 låter ju som det är en ännu bättre uppföljare
/Workingclasshero
Jag har inget emot att man lägger till information runt ämnet men jag förväntar mej att man har relevant information som svar på frågan som ställs i tråden.Workingclasshero skrev:
[bild]
Detta är en trevlig spik att fästa saker med i betong.
När jag ställer en fråga känner jag mig egoistisk och vill bara veta rätt svar, men när jag läser andra frågor och svar finns alltid saker att lära.
Jag måste ändå gilla den öppenheten.
PL400 finns inte det längre?
En polare tömde en halvfull tub PL400 ner i ett halvfullt oljetråg, senare under veckan när det skulle städas och oljan hällas på avsett ställe så satt PL400 fast i botten på oljetråget och fick spettas bort.
Men PL600 låter ju som det är en ännu bättre uppföljare
/Workingclasshero
PL400Intet skrev:
Perfekt har utvecklats för de flesta förekommande byggnadsmaterial där höga krav ställs på miljö, slutstyrka och enkel applicering.
PL400 Perfekt är ett modernt elastiskt och vädertåligt konstruktionslim baserat på SP-polymer-teknik som med hjälp av luftens fuktighet härdar till en stark, flexibel och rörelseupptagande limfog.
Användningsområde
För inom & utomhusbruk, framförallt på trä, gipsskivor, metall, byggskivor, paneler, glas, keramik.Produktfördelar
- Extrem initialstyrka för motsvarande produkt
- Snabbhärdande
- Elastisk
- Hög mekanisk styrka
- Fri från Isocyanat, ftalater och lösningsmedel
- Låga emissioner, EC1+.
- Kan användas i lägre temperaturer ner till -15°C.
Vattenbaserat lim med en initial snabb fästförmåga som gör det möjligt att limma upp föremål direkt på vägg utan stödfixering. Styrkan på limfogen ökar med tiden.
Användningsområde
För limning och uppsättning av reglar, lister, foder, paneler, skivmaterial, beslag, fläktkåpor, keramiska plattor (ej i våtrum), hyllor, skåp mm inomhus av / mot: Trä, MDF, gips, kork, cellplast, PVC, plast (prova först), plåt, aluminium, mässing, koppar, glasfiber, tegel, sten, puts, betong.Produktfördelar
- Fäster direkt
- Fäster på fuktiga ytor
- Utfyllande
- Lukt och lösningsmedelsfritt
- Övermålningsbart