Planerar att byta ut det gamla köket och har tittat på ikea bodbyn lucka i offwhite. Nu till mitt i-landsproblem, hur fungerar det med kritvit, blank kakel till detta? Kakel och lucka kommer att befinna sig i direkt anslutning på en del ställen i köket. Någon som har denna kombo? Ser själva köket smutsigt ut jämfört med kakeln? Vi kommer att välja bänkskiva i ek.

BirgitS
Kritvitt kakel till luckor i offwhite tror jag inte blir bra. Det kan antingen bli så att luckorna ser gula ut eller så att kaklet ser blåaktigt ut.

• Gilla
Macamill
  • Laddar…
Kör med lite färg och mönster, väga vägra tråkig Svennestil :=)

7ender
Undvik de allra mest krivita plattorna, det finns något tonade varianter som kommer funka bra. Gå till en kakelbutik och jämför.

• Gilla
Macamill
  • Laddar…
7ender
Inte Ikea-luckor, men offwhite. Kakel från Höganäs. Minns inte modellen.

Offwhite köksskåp med glasdörrar, vit kakelvägg, mörk bänkskiva och en knivställ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Macamill
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kör med lite färg och mönster, väga vägra tråkig Svennestil :=)
:crysmile: Nu har jag kört samma stil i ca 30 år och vägrar ändra på ett vinnande koncept. Skämt åsido, jag tröttnar på allt färgglatt och mönstrat alldeles för snabbt. Håller mig till sådant som kan bytas, kvickt & lätt, när det gäller färg och mönster(y)

Jag kör svenne banan stilen, och vi hade samma farhågor. Jag upplever inga problem med den färgkombon...... Kök med svart bänkskiva, beige skåpluckor och vit tegelliknande kakelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Macamill
  • Laddar…
M Macamill skrev:
Planerar att byta ut det gamla köket och har tittat på ikea bodbyn lucka i offwhite. Nu till mitt i-landsproblem, hur fungerar det med kritvit, blank kakel till detta? Kakel och lucka kommer att befinna sig i direkt anslutning på en del ställen i köket. Någon som har denna kombo? Ser själva köket smutsigt ut jämfört med kakeln? Vi kommer att välja bänkskiva i ek.
Hej! Tar upp en gammal tråd. Jag står inför exakt samma i-landsproblem! Funderar på off white till vitt kakel. Hur gjorde du? Och hur blev resultatet?😊

M Magnolia12 skrev:
Hej! Tar upp en gammal tråd. Jag står inför exakt samma i-landsproblem! Funderar på off white till vitt kakel. Hur gjorde du? Och hur blev resultatet?😊
Och jag är i samma sits nu! Fick du till det på något bra sätt?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.