1 171 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Val av insatskasset! Fläk ?
Hej!
Funderar att sätta in en kasset i våran öppna spis eftersom den inte ger så mycket värme. Men har ingen bra koll på vilken kassett som e bäst, har hört att det ska finnas med fläkt ? Handöl ? Keddy ?
Tacksam för tips ?
Funderar att sätta in en kasset i våran öppna spis eftersom den inte ger så mycket värme. Men har ingen bra koll på vilken kassett som e bäst, har hört att det ska finnas med fläkt ? Handöl ? Keddy ?
Tacksam för tips ?
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
En gjutjärnsinsats av någon av de vanligaste aktörerna fungerar fint de har oftast
rörstos m.m. som behövs för övergången till skorsten.
En support på delar glas och annat som kan behöva ersättas om olyckan är framme.
Har själv en Kedddy värmer gott de kallaste vinterdagar blir snabbt varm,sotar minimalt på glas villket så gott som alla insatser gör med gasluckor.
Dock utan fläkt ,om man vill ha en större värmespridning är en fläkt ett bra alternativ.
rörstos m.m. som behövs för övergången till skorsten.
En support på delar glas och annat som kan behöva ersättas om olyckan är framme.
Har själv en Kedddy värmer gott de kallaste vinterdagar blir snabbt varm,sotar minimalt på glas villket så gott som alla insatser gör med gasluckor.
Dock utan fläkt ,om man vill ha en större värmespridning är en fläkt ett bra alternativ.
Redigerat:
Har en roslagspisen som jag är mycket nöjd med. De speciella värmeskivorna som sitter i kassetten är däremot inte så hållbara, de skall desutom demonteras innan sotning, och efter en tids användning är de riktigt porösa. Nya ligger på 1500
Det jag hade frågat idag är:
1) Vad behövs göras med spisen i samband med sotning.
2) Hur monteras den mot befintlig skorten, kan jag göra det själv enkelt
3) Finns det reservdelar att få tag i enkelt.
4) Finns det möjlighet tilluft utifrån (en fördel då man inte eldar med inneluften, men pratiskt svårt då det är en insats att få till röret utifrån)
En fläkt för att sprida värmen har jag inte sett till en insats, det finns fläktar som klarar ganska höga lufttemperaturer och är hyfsat tysta, men de kräver ju ström.
Kanske finns de som är rent mekaniska?
Det jag hade frågat idag är:
1) Vad behövs göras med spisen i samband med sotning.
2) Hur monteras den mot befintlig skorten, kan jag göra det själv enkelt
3) Finns det reservdelar att få tag i enkelt.
4) Finns det möjlighet tilluft utifrån (en fördel då man inte eldar med inneluften, men pratiskt svårt då det är en insats att få till röret utifrån)
En fläkt för att sprida värmen har jag inte sett till en insats, det finns fläktar som klarar ganska höga lufttemperaturer och är hyfsat tysta, men de kräver ju ström.
Kanske finns de som är rent mekaniska?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden