Hej !
Ska måla om fasaden på kolonistugan. Färgen har flagat på flera ställen. Den gamla färgen har på sina ställen fukt under.Träet är mörkt av fukt när man drar bort färgen, torkar sen snabbt. Verkar vara en brun färg underst som är vattentät och en gul som har målats på. Det går att dra av färgen med fingrarna på en hel del ställen. Huset är från 1970.
Kolonistugor behöver inte vara i toppenskick. Vill dock göra ett hyfsat jobb som håller länge.
Kan ni tipsa om hur man väljer färg. Är det bara att åka in till Hornbach och ta det de rekommenderar?
Räcker det att skrapa bort lösa färgflagor, en hel del färg sitter bra och är jämn och fin.
Lägger med exempel från virke vi skar bort när vi satte offerlist.
Enkla råd uppskattas, vill inte bli professor i färglära.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder