Netgear är bra grejer. Även vissa D-Link switchar, även om inte alla deras produkter är bra så finns vissa guldkorn. Testade TP-Link i lanparty-svängen för ett antal år sen o dom ja hade då va faktiskt riktigt bra för de priset, tror de va i spannet 90-120 kr.

Då var det här avgjort tror jag. TS får belåna huset och köpa sig en Catalyst 6500. Det är ju trots allt websurf och IP-tv det handlar om och då behöver man riktiga grejor :).
catalyst.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
cecar33
  • Laddar…
Verkar helt förståndigt. Klart man ska ha en sån. då kan man stänga av elpannan i källaren också.

Japp. Behöver ingen ventilationsanläggning heller.
Och stereon kan man skippa också. Man kommer inte höra den över 6500:s fläktar ändå.
EN vettigt utrustad 6500:a har 2X3 KW nätagg ....

En 6500 is da shit :-):-)

En Cisco produkt som faktisk kan vara bra för privatpersoner är asa5505.
En bra fw som inte kostar en årslön.
D-link och 3Com är i mina ögon det sämsta av alla usla produkter.
Undrar hur många fel jag varit på dom sista 10 åren som beror på dessa skräpmärken.
Är det inte duplex fel så är det något annat skit.
Netgear och Linksys upplever jag som bättre

Redigerat:
Herregud, det är en switch. Dom behöver ju inte kunna något.
Men köp med tillräckligt antal portar.
Har själv 2 st d-link 1005 , de fungerar utmärkt men trafon har fått bytas till bägge.
Nu skall de pensioneras och nya kravlistan säger:
8 portar.
Gigabit på alla portar.
Möjlig att montera på vägg. (kanske viktigast)

Just nu ligger TP-Link bra till.

Fredrik Å skrev:
Riktig nätverksutrustning står det Cisco på....
Så vad rekommenderar du där för hemanvändning, 2950?

Redigerat:
2960 eller 3750 med en SFP port.Skämt och sido Netgear duger gott för hembruk.
Just Dlink och 3com är mina hatobjekt just därför att dom har genuint dålig kvalitet och 3com är väl inte kända för sin blixtrande prestanda.
Fredrik

Grejen med dlink och netgear och tp-link är att de ju billiga grejer som nästan är gratis och sådant som är lite dyrare och som med alla produkter får man vad man betalar för, väljer man deras dyrare så får man bättre grejer. Men jag förstår vad du menar.

Asus är ju idag ganska outstanding när det kommer till Routers för hemmabruk. Lite lustigt att det är så tyst om deras switchar.. någon med erfarenhet?

Då hade jag nästan bestämt mig för en Linksys/Cisco SE2800 när jag börjar fundera på om jag skulle växla upp och köra POE för ett par nätverkskameror.

Hamnar man i en helt annan prisklass då? Är det billigare med en switch utan och komplettera med ett par injektorer?

Anders Johansson skrev:
Då hade jag nästan bestämt mig för en Linksys/Cisco SE2800 när jag börjar fundera på om jag skulle växla upp och köra POE för ett par nätverkskameror.

Hamnar man i en helt annan prisklass då? Är det billigare med en switch utan och komplettera med ett par injektorer?
Det beror på vad du ska övervaka, jag funderade på din lösning, men köpte istället en dedikerad
Hikkvision NVR ( videoinspelare) med
4 poe portar. Den har plats för 2 hårddiskar och man kommer åt live och inspelat material från en webläsare eller en app.

Jag är inte helt säker på hur jag vill göra med kamerorna. Antingen kör jag tex D-link och använder deras inbyggda funktion för rörelsedetektering och överföring av bilder, eller så kör jag funktionen i den befintliga Synology- NAS'en för att styra ett par enklare kameror.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.