Hej är nu i slutfasen på min badrumsrenovering,
Men är fundersam.
det luktar avlopp från vakuumventilen som min rörmokare satt in. När jag tar bort den och studerar mekanismen så kommer jag fram till att den fungerar ju tvärt emot?
Finns det olika varianter?
Men är fundersam.
det luktar avlopp från vakuumventilen som min rörmokare satt in. När jag tar bort den och studerar mekanismen så kommer jag fram till att den fungerar ju tvärt emot?
Finns det olika varianter?
Moderator
· Stockholm
· 57 810 inlägg
Det låter inte rimligt, kan du lägga upp bilder?
Här är ju ventilen upp och ned, membranet sitter på en fjäder som trycker membranet mot röret som då sluter tätt.
Men som det är nu så fjädrar ju membranet upp och öppnar röret hela tiden, däremot när jag spolar så slet det rätt?
Svårt med bild
Men som det är nu så fjädrar ju membranet upp och öppnar röret hela tiden, däremot när jag spolar så slet det rätt?
Svårt med bild
Moderator
· Stockholm
· 57 810 inlägg
Det skall nog inte tryckas mot röret, utan mot ett ventilsäte.
Vad än termen är så tycker jag mekanismen funkar åt fel håll
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Den kan hänga sig så att den står öppen men det är oftast om den sitter kallt så att den kan frysa, var sitter den i din installation? Sitter den i en muff med tätning så att det inte är där det läcker?
Tack för bilden! nu förstår jag hur luften går, då är det ju rätt ventil
Ventilen sitter varmt till så den fryser inte, och sitter i en gummimuff. Jag får leta efter ett läckage alltså!
Ventilen sitter varmt till så den fryser inte, och sitter i en gummimuff. Jag får leta efter ett läckage alltså!
Jag har enskilt avlopp!
När jag plockat bort ventilen så drar det ganska kraftigt konstant ur röret, kan det påverka ventilen på något sett?
Har svårt att se att det läcker någonstans!
När jag plockat bort ventilen så drar det ganska kraftigt konstant ur röret, kan det påverka ventilen på något sett?
Har svårt att se att det läcker någonstans!
Det är absolut ett alternativ, men till våren först
Klicka här för att svara