Jag bor i Kungsbacka kommun och installerat Jets med fyra toaletter. Det är ett åretrunt-boende. Jag tror inte att det gör någon skillnad på sommarboende och åretruntboende. Däremot får man fundera på om spänningen i området är högsta klass eller inte. Vid minsta spänningsfall så slutar pumpen att fungera. 12-voltsversionen verkar funka bättre som jag fick lov att ha under en period.

Ljudnivån tycker inte jag är något problem. Själva pumpen har vi satt mitt inne i ett litet isolerat rum. Visst kan man höra den men det låter inte högt. Själva spolningen går snabbt över och man kan snabbt spola igen om man inte blev nöjd med spolningen.

• Gilla
tlundberg och 1 till
  • Laddar…
K KarinoMagnus skrev:
Vi ska bygga hus utanför detaljplanerat område i Södertälje och har fått veta från husleverantören att nya enskilda avlopp inom kommunen måste vara vakuumsystem.

Hur funkar det för ett åretruntboende (stor villa, familj om 5 personer)? Hur ligger ett sånt system prismässigt jämfört med minireningsverk?

Nån som vet?
Hej KarinoMagnus,
Plockar upp en väldigt gammal tråd, men på förekommen anledning. Vi funderar på att ev bygga nytt, oxå utanför detaljplanerat område i Södertälje och har också läst på kommunens hemsida att de förordar kretsloppssystem och då känns vaccumsystem med sluten tank för toalett som det enda? systemet om man inte vill tömma tanken hela tiden.
Är med anledning av det här nyfiken på hur det gick? Blev det vaccumsystem? Hur är ljudnivån? Vad blev det för lösning för "övrigt" avloppsvatten. Och vad blev kostnaden för avlopsslösningarna?

Om inte KarinoMagnus har några kommentarer kanske det finns andra i forumet som har erfarenhet de vill dela med sig av?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.