Hej i min hall där jag flyttat in kan man se ränder på innerväggen, som en förhårdnad verkar som att väggen är vågig/buktar ut lite vad kan det bero på? Vet inte av en vattenskada, vet ej om jag lagt in på rätt forum. Bakom väggen ligger kök och tvättstuga.

• Hall med synliga vågräta ränder på innerväggen, lampan tänd och dörr öppen mot ett vardagsrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skarvar mellan skivorna som är spacklade på accord.

Protte

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Är det något man behöver göra något åt? Sorry men helt kass på sånt första gången jag äger eget

Bara att blunda med ena ögat när du går förbi.

abdulhakim abdulhakim skrev:
Är det något man behöver göra något åt? Sorry men helt kass på sånt första gången jag äger eget
Är det nyproduktion? Isf kan du ta och felanmäla till entreprenören och låta de utreda. Även om de vill göra något vill de troligtvis vänta till tvåårsbesiktning, så har de gjort där jag bott

Men HUR vågig är väggen, lägg dit en rätskiva/lång linjal.
Med släpljus syns väldigt små vågigheter.

Protte

Om du sätter en lite kraftigare lampa närmare kameran kommer det att försvinna. Det är endast estetiskt fel.

Sätter du upp en mönstrad tapet, tavlor elelr något försvinner det också.

Här ser man via listen på golvet att det buktar ut lite

• Golvet med synlig list som visar en liten bukning där golvet inte är helt plant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Okarlsson Okarlsson skrev:
Är det nyproduktion? Isf kan du ta och felanmäla till entreprenören och låta de utreda. Även om de vill göra något vill de troligtvis vänta till tvåårsbesiktning, så har de gjort där jag bott
Tyvärr inte 90 talet är det byggt på radhus som är bostadsrätt

Anna_H Anna_H skrev:
Om du sätter en lite kraftigare lampa närmare kameran kommer det att försvinna. Det är endast estetiskt fel.

Sätter du upp en mönstrad tapet, tavlor elelr något försvinner det också.
Det är sant att det försvinner men kolla senaste bilden var lite mer orolig att den buktar ut lite med det sagt kan jag typ ingenting så skönt att ha gått med detta forum hahaha

Sådär har jag det också på vissa ställen. Det beror på dåligt lagrade gipsskivor, hos mig iaf. Här har gipsskivor förvarats i ouppvärmda utrymmen, och med otillräckligt stöd/underlag, så att de kupat sig lite.
Fördelen är att det är lättare att hitta var reglarna i väggen finns. :):rolleyes::(

• Haha
muraren2 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.