AM du svarade aldrig på vad du hade tyckt om en faktura på +10000:-

Som jag skrev förut hade målaren varit lite skickligare på att lista och dragit en latex direkt så hade (nog) allt varit lugnt

Får hålla med om att hade målaren dragit en latexfog innan ts sett listerna/väggen hade det inte resulterat i 90+ inlägg.

AndersMalmgren skrev:
Min poäng är fortfarande att kunden ska inte ha behöva specat det bättre. Hantverkaren borde ha sagt åt honom att de blir inte bra med enbart spackling utan vi måste även putsa
Jag tycker fortfarande inte att man kan ställa det kravet på entreprenören, att han gör det är såklart ett plus i kanten men att hävda att han BORDE göra det är fel.
Om en kund reklamerar en vara, produkt eller tjänst så kommer det garanterat tas hänsyn till hur beställningen är specificerad, exakt vilken information har gått fram från kunden och hur mycket har kunden undersökt olika funktioner och metoder och material innan beställning. Varför ska detta enbart gälla vid reklamationer??

Och framförallt om detta gällde vid beställning så hade antalet reklamationer som nekas minskat drastiskt.

nino skrev:
AM du svarade aldrig på vad du hade tyckt om en faktura på +10000:-

Som jag skrev förut hade målaren varit lite skickligare på att lista och dragit en latex direkt så hade (nog) allt varit lugnt

Att vara proaktiv kostar exakt noll extra.

AndersMalmgren skrev:
Att vara proaktiv kostar exakt noll extra.
Det kostar inget att läsa på om något man tänker beställa heller... medlemskapet här är gratis ;)

Tack för era svar :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.