christinar34 christinar34 skrev:
Vet du/någon om deras vägg fortfarande är uppbyggd på samma sätt idag?
Jag tror det, men hör efter för säkerhets skull, uppdatera denna tråd med svaret 😀. Myresjöhus hade i sina planer att bygga om sin fabrik så att de bygger sina ytterväggar enligt tidsenlig teknisk standard, men vet inte om och när det blir så.

Redigerat:
Plupp 405730 skrev:
Ja det lät lite saftigt, jag räknar att uppsättandet av osb är ca 2-3 gånger arbetstiden mot att sätta upp gips och sedan är osb dyrare än vanlig gips..
Jo och Myresjö gör det enkelt i fabrik, maskiner som kapar till och kapar ur för fönster etc när alla skivor redan är på plats på väggblocken, i ett enda svep. Så är de har nog väldigt bra avans på detta tillägg, likt alla andra tillägg de erbjuder.

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
250 tycker jag är helt ok men snålt att de skippas plyfa/osb innan gips. Lösvirke är bäst, full koll och inget snålbygge
Hej, jag personligen skulle aldrig bygga ett lösvirkeshus, varken mått eller vinklar stämmer och det viktigaste av allt, förprefade hus byggs inomhus i torr miljö.
Ps Jag vet att mått/vinklar på ett hus inte har så stor betydelse för de flesta men jag föredrar ett hus som är byggt i torr miljö och att det är måttriktigt

T teuvo tainio skrev:
Hej, jag personligen skulle aldrig bygga ett lösvirkeshus, varken mått eller vinklar stämmer och det viktigaste av allt, förprefade hus byggs inomhus i torr miljö.
Ps Jag vet att mått/vinklar på ett hus inte har så stor betydelse för de flesta men jag föredrar ett hus som är byggt i torr miljö och att det är måttriktigt
Så har du otur och det regnar på montagedagen…

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.