Hej tänker att jag delar med mig av lite bilder från våran renoveringar som är gjorda i vårat hus från Myresjöhus byggår 1969. Renovering sker fortlöpande med start 2024.
Kök/ sällskapsytor färdiga, och sovrum samt värme system bytt till luft/vatten från pellets b la. Källaren/gillestuga är på gång för tillfället samt planerade utbyggnader av hall är satt i vår med tak och fönster byten i samma veva.
Undrar ni något bara skriv tänker jag delar med mig av lite bilder.
Kök/ sällskapsytor färdiga, och sovrum samt värme system bytt till luft/vatten från pellets b la. Källaren/gillestuga är på gång för tillfället samt planerade utbyggnader av hall är satt i vår med tak och fönster byten i samma veva.
Lite bilder från gillestugan som renoveras just nu, gammal panel riven in till stenen, putsat väggen samt bytt kamin till ny infälld i väggen. Rivit gammal tapet från ytterväggar. Samt ved förvaring infälld i vägg.
Administrator
· Skåne
· 8 715 inlägg
Den här tråden hade jag missat, flyttade nu till Socialt & Projekt, så att fler ser den. Kul att se vad ni gör med det gamla kataloghuset. 👍
Vi hade ett sovrum förr mellan kök och vardagsrum i hörnet, och de väggarna var inte bärande, då reglar slutade 10cm från golvet när vi öppnade upp väggen och väggen var inte bredare än 50mm bara massa tetrex tror jag de heter.Purre skrev:
Gamla plankgolvet är nu slipat och oljat.H Hampee skrev:
Medlem
· Stockholm
· 1 029 inlägg
Off topic men jag växte upp i ett myresjöhus med just denna planlösning. Väldigt likt, vilken flashback! Fin renoveringH Hampee skrev:Hej tänker att jag delar med mig av lite bilder från våran renoveringar som är gjorda i vårat hus från Myresjöhus byggår 1969. Renovering sker fortlöpande med start 2024.
Inte ens väggen mellan sovrum/arbetsrum och vardagsrum? Väggen mellan kök och sovrum/arbetsrum förstår jag.H Hampee skrev:
Har du ändrat de två små sovrumet mot vänster eller lämnade som de är. Har exakt samma planlösningen och funderar hur kan förbättra. TackH Hampee skrev:Hej tänker att jag delar med mig av lite bilder från våran renoveringar som är gjorda i vårat hus från Myresjöhus byggår 1969. Renovering sker fortlöpande med start 2024.
Har renoverat upp det ena men ska gå på de andra nu i höst, de blir 2 barn rum för våran del, men tanken är att när dom närmar sig 10+ år så tänker jag att jag ska sätta ihop sovrummen till 1 stort och sen stänga igen dörren längst ner i korridoren och göra den klacken till en walk-in-closet till något av rummenR Rene 79 skrev:
Sen kommer vi göra om ett rum i källaren till ett sovrum till, när tvättstugan flyttats till annan plats så blir det sovrum.
Våra avlopp såg väldigt bra ut faktiskt vi har och/plast rör även i plattan i källaren men har filmat de flesta och man kan inte se något extremt slitage.H HillRoad skrev:
Får ser när jag gör badrummet för min stamm till köket går igenom där, sen i plattan får jag se när jag gör om tvättstugan i källaren och badrummet.