8 282 läst ·
32 svar
8k läst
32 svar
vägghängda toa stoalar
Sida 1 av 3
Jag vet inte om det finns någon kvalitetsskillnad dem emellan.
Jepp, skvallerrör och möjlighet att komma åt cistern och kopplingar.
Spolningen fungerar bra nuförtiden, inte som tidigare vägghängda som kunde ha problem. Enda skillnaden mellan de båda varianterna med en respektive två knappar är ju att man med den sistnämnda kan välja vattenmängd beroende på vad som ska spolas ner.
Jepp, skvallerrör och möjlighet att komma åt cistern och kopplingar.
Spolningen fungerar bra nuförtiden, inte som tidigare vägghängda som kunde ha problem. Enda skillnaden mellan de båda varianterna med en respektive två knappar är ju att man med den sistnämnda kan välja vattenmängd beroende på vad som ska spolas ner.
Har precis klämt dit en IFÖ premontfixtur och kaklat in den efter att ha klätt den med LUX skiva.
Mina tankar (ordvits?!) i kort. Den kändes ok, inte mer. Ramen var hyggligt rak och lätt att montera. Ena fästörat var knäckt på tanken så vi fick byta, förmodligen slarvig transport. Innanmätet i tanken ser och känns väldigt bräckligt. Om det skiljer sig från andra fabrikat vet jag inte.
Inkoppling nästa vecka så då kommer kanske fler åsikter...
Mina tankar (ordvits?!) i kort. Den kändes ok, inte mer. Ramen var hyggligt rak och lätt att montera. Ena fästörat var knäckt på tanken så vi fick byta, förmodligen slarvig transport. Innanmätet i tanken ser och känns väldigt bräckligt. Om det skiljer sig från andra fabrikat vet jag inte.
Inkoppling nästa vecka så då kommer kanske fler åsikter...
Ifö har haft en del problem med sina fixturer den senaste tiden, de har tydligen haft en brand i sin fabrik och fått flytta tillverkningen tillfälligt. Jag har fått byta fixtur för att den var skev en gång, och det har fattats lite delar i andra. Det kan vara värt att kolla att allt är som det ska om man nu köper Ifö.
Hoppar på här, känns onödigt att starta en helt egen tråd.
Hur skall man fixa till det s.k. skvallerröret? Är det bara att lägga en liten bit rör längst ner och typ limma fast det? Är nämligen på gång att börja montera mina vägghängda Ifö-fixturer.
Vilken typ av rör bör användas?
Någon som har någon bild eller illustration?
Hur skall man fixa till det s.k. skvallerröret? Är det bara att lägga en liten bit rör längst ner och typ limma fast det? Är nämligen på gång att börja montera mina vägghängda Ifö-fixturer.
Vilken typ av rör bör användas?
Någon som har någon bild eller illustration?
Skvallerör är ett litet rör som går ut från utrymmet bakom toalettstolen i det här fallet. Om det blir en läcka där så ska vattnet rinna ut så man ser det. Vilket rör som helst fungerar, jag brukar använda en skarvhylsa till ett VP-rör.
Visst, bara limma fast, eller böj en spik över. Bara det sitter. Och så ska det ju vara på lägsta punkten så att vattnet snabbt kommer dit.
Visst, bara limma fast, eller böj en spik över. Bara det sitter. Och så ska det ju vara på lägsta punkten så att vattnet snabbt kommer dit.
Varför inte köpa snyggare, bättre och billigare från t.ex. www.megabad.de? T.ex. en Duravit designad av Starck är ju lite roligare än en "Svensson-toa" från Ifö eller Ido.