hul skrev:
nja minst 125 i väggen så funkar ju inte 145
Jag tolkade Robert-san01 så här: Eftersom det enligt hans röris räcker med 125 i väggarna så kommer ju en 145-vägg att duga alldeles förträffligt.

TowaTei skrev:
Jag tolkade Robert-san01 så här: Eftersom det enligt hans röris räcker med 125 i väggarna så kommer ju en 145-vägg att duga alldeles förträffligt.
Exakt.

Minsta djup är ca 14-15cm för en sån fifty-fifty så det hade sett knasigt ut hur som helst.... kasta upp lite växter så blir det bra👍

Mitt ena badrum, vanlig innervägg med 145mm regel i väggen på den sidan. Fixturen i väggen satt redan där då badrummet innan renovering hade vägghängd.
Bild på ett vitkaklat badrum med grått golv, vägghängd toalett och handfat med vit badrumsmöbel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
H
TowaTei skrev:
jo men en 145-vägg är 119 troligare 93 invändigt, självklart går de karva lite i gipsen.

hul skrev:
jo men en 145-vägg är 119 troligare 93 invändigt, självklart går de karva lite i gipsen.
Skall man ha min 125 inne i väggen så tror jag de flesta tar en 145 regel och bygger väggen av... Om sedan det du kallar 145 väggen är 93 invändigt beror väl också på om det är enkelgips, OSB osv.

I ett Älvsbyhus bör en 145 vägg vara min 120 invändigt?

H
Robert-san01 skrev:
Skall man ha min 125 inne i väggen så tror jag de flesta tar en 145 regel och bygger väggen av... Om sedan det du kallar 145 väggen är 93 invändigt beror väl också på om det är enkelgips, OSB osv.

I ett Älvsbyhus bör en 145 vägg vara min 120 invändigt?
jo klart de beror på om de är enkelgips eller något annat de va ju därför jag skrev 119 alt. 93

Staffans2000
Bortsett om lådan i bild ett är onödig eller inte så tycker jag att de gjort ett snyggt jobb genom att kakla direkt mot fönstret.

• Gilla
Lars48
  • Laddar…
tank77 skrev:
Varför har man ens byggt en låda då cisternen sitter utanför på toaletten, denna typ av toalett ska ju sitta direkt på väggen. Väldigt lustigt detta. Om det nu har blivit någon vajsing med att avloppet har kommit upp fel hade man ju löst det med att just sätta en vägghängd toalett men då naturligtvis med inbyggd cistern, nu blir det ju "kaka på kaka"!
Ja i mina ögon är båda lådorna i båda badrummen onödiga.

Att den ena sitter ihop med väggen tyckte jag bara var snyggare (och ett hörnutrymme färre som ska städas).

Vägghängd toalett har låda om den är utan cistern (cisternen i lådan) och ingen låda om cisternen ändå är på toaletten. Eller?

Rolle85 skrev:
Mitt ena badrum, vanlig innervägg med 145mm regel i väggen på den sidan. Fixturen i väggen satt redan där då badrummet innan renovering hade vägghängd.
[bild]
Precis så här menar jag :)

Appendix skrev:
Vägghängd toalett har låda om den är utan cistern (cisternen i lådan) och ingen låda om cisternen ändå är på toaletten. Eller?
Det beror på väggen. Om det är en vägg med 70 eller 90-reglar får inte avloppet plats i väggen. Då får man antingen bygga en låda (som dock inte behöver vara så djup) eller göra hela väggen tjockare. Det senare alternativet stjäl ju mer utrymme.

Så här gjorde jag på ett jobb
Toalettstol felaktigt installerad i hörnet av ett kaklat badrum, med toalettpapper på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Perry79 och 8 till
  • Laddar…
nino skrev:
Så här gjorde jag på ett jobb
[bild]
Allvarligt???!
//Ronnie

Ber kunden om en huk-toalett och grossen inte har någon i lager, då är det bra att vara kreativ ;)

Vi kan nog utgå ifrån att Nino inte ligger bakom den fantastiska installationen ovan.

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
bomm skrev:
Ber kunden om en huk-toalett och grossen inte har någon i lager, då är det bra att vara kreativ ;)

Vi kan nog utgå ifrån att Nino inte ligger bakom den fantastiska installationen ovan.

Ok, jag som är korkad — igen!
//Ronnie

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.