33 877 läst ·
61 svar
34k läst
61 svar
Vägghängd WC - Vad har hantverkarna gjort?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 106 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 10 106 inlägg
Skall man ha min 125 inne i väggen så tror jag de flesta tar en 145 regel och bygger väggen av... Om sedan det du kallar 145 väggen är 93 invändigt beror väl också på om det är enkelgips, OSB osv.hul skrev:
I ett Älvsbyhus bör en 145 vägg vara min 120 invändigt?
jo klart de beror på om de är enkelgips eller något annat de va ju därför jag skrev 119 alt. 93Robert-san01 skrev:
Ja i mina ögon är båda lådorna i båda badrummen onödiga.tank77 skrev:Varför har man ens byggt en låda då cisternen sitter utanför på toaletten, denna typ av toalett ska ju sitta direkt på väggen. Väldigt lustigt detta. Om det nu har blivit någon vajsing med att avloppet har kommit upp fel hade man ju löst det med att just sätta en vägghängd toalett men då naturligtvis med inbyggd cistern, nu blir det ju "kaka på kaka"!
Att den ena sitter ihop med väggen tyckte jag bara var snyggare (och ett hörnutrymme färre som ska städas).
Vägghängd toalett har låda om den är utan cistern (cisternen i lådan) och ingen låda om cisternen ändå är på toaletten. Eller?
Det beror på väggen. Om det är en vägg med 70 eller 90-reglar får inte avloppet plats i väggen. Då får man antingen bygga en låda (som dock inte behöver vara så djup) eller göra hela väggen tjockare. Det senare alternativet stjäl ju mer utrymme.Appendix skrev: