Hej,
Min badrumskommod har börjat hasa ned längs väggen. Den är upphängd på så sätt att det sitter en skena monterad på väggen och sen sitter det justerbara fästen som krokar i skenan. Se foton. Min analys är att det är fästena som har gett upp.
Kommoden är från tidigt 00-tal, jag hittar tyvärr inga loggor eller andra uppgifter om tillverkare av kommoden eller fästena. Skenan har texten 1975N UNI 10768 men mina googlingar har bara gett träffar på italienska.
Tacksam för tips om det finns nya och gärna bättre fästen att få tag på!

Nedhasad badrumskommod med synlig väggskena och justerbara fästen på ett kaklat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart justerbart fäste för badrumskommod lossnat från väggskena, med delvis synlig text 1975N UNI 10768, i hörn med kakel.
Skapa konto
Närbild på ett justerbart fäste för badrumskommod hängandes på en väggskena.
Skapa konto

Skruva fast den i väggen genom den vita tvärslån så sitter den kvar

Tack för svar! Kollade på den lettiska (?) sajten men hittar inte exakt de fästen jag har. Nu har jag pallat upp under kommoden ock försöker få loss det trasigaste fästet för att se om hålbilden stämmer med i första hand fäste 801. Men det sitter som bara den och jag vill inte förstöra infästningen i själva kommoden.
Eftersom tvättstället vilar på kommoden tror jag inte att det räcker med att skruva i tvärslån.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.