Hallo!
Bor i lägenhet med en tvättpelare i badrummet, alltså tvättmaskin med en torktumlare ovanpå.
Igår hade jag glädjen att se hur en stor pöl bildades på golvet när maskinen tömde ut vattnet.. Tack och lov läcker det bara när tvättmaskinen tömmer sig själv, inte hela tiden!
Skruva av vattnet går inte, helt enkelt för att maskinerna är monterade så nära kranen att det inte går att vrida runt den.

Min tanke var att enkelt knuffa maskinerna åt sidan lite för att både kunna stänga av det och försöka reda ut vad som läcker på baksidan. Men maskinhelvetet går inte att rubba! Alltså det rör sig inte en millimeter! Även om pelaren säkert väger närmare 150 kg totalt tycker jag att en rad tacklingar, gungningar och kraftiga lyft borde kunna rubba den lite iaf?
Så min fråga är, finns det typ väggfästen eller nått för pelare? Har googlat runt men hittar inga sånna..

Bredvid pelaren sitter badrumsskåp som gör det omöjligt att lägga huvudet mot väggen för att se hur det ser ut bakom. Pelaren är även uppallad på nån låda, så inte ens genom klättring kan man klämma in huvudet från ovansidan..

Är det osannolikt att den är väggmonterad kommer jag försöka bruka mer våld, men är det risk att halva väggen åker med känns det dumt! ;)

Maria :)

Fairlane
Jag skulle säga att det är rätt osannolikt att den sitter fast i väggen.
Möjligen i golvet, även om jag inte tror det heller.
En tvättmaskin som centrifugerar rör på sig så ett väggfäste borde ta stryk, alternativt vara väldigt stabilt.

P
Den har nog bara sugit fast sig i mattan

Har kört med en hel del våld nu men fortfarande inget resultat..
På måndag kommer en röris som får hjälpa mig, tillsammans kan vi nog lyfta av tumlaren som står överst!

Tyvärr står den på klinker, så finns inte mycket golv att suga tag i direkt!
Och kvinna som jag är har jag till och med försökt såpa golvet lite kring maskinens "fötter"! - Dock även det utan resultat! :)

MariaairaM skrev:
tillsammans kan vi nog lyfta av tumlaren som står överst!
Vid pelarmontage brukar maskinerna skruvas ihop med ett beslag vid de bakre hörnen. Tror inte att det "bara" är att lyfta ner torktumlaren. Och för att komma åt att demontera beslagen som håller ihop maskinerna så måste pelaren dras ut..... Lite moment 22 kanske.

Eller hur gick det? Måndag har ju varit så rörisen borde ha varit där..... återkoppling?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.