Har fått beslutångest i vår hallrenovering!
Golv i gråsvart skiffer, garderober i ek och frostat glas samt en del andra ekdetaljer.
I vilken färg målar vi väggen??
Vill gärna ha en varm färg.
I ett tidigare boende har vi haft en gul tapet i hallen som vi trivdes väldigt bra med.
Men jag blir så osäker om gult går bra ihop med det övriga.
Vad tror och tycker ni?
Golv i gråsvart skiffer, garderober i ek och frostat glas samt en del andra ekdetaljer.
I vilken färg målar vi väggen??
Vill gärna ha en varm färg.
I ett tidigare boende har vi haft en gul tapet i hallen som vi trivdes väldigt bra med.
Men jag blir så osäker om gult går bra ihop med det övriga.
Vad tror och tycker ni?
nej gult hade jag inte valt till ek!
påminner om mitt kök; laminatgolv i mörkgrå skiffer imitation, ekinredning... väggarna målat med alcros "syre" = ljus blå färg. Hur snyggt som helst! dock är ju inte färgen varm, tvärtemot... men det matchar riktigt bra. när jag hade valt färgen kände jag mig ändå lite osäker på valet men sen läste jag om den på alcros hemsida eller i nåt infoblad där stod det att färgen gick väldigt bra ihop med gråa toner och träslag som ek, så sen va saken klar!
har inga bilder nu, men kan fixa om du vill se hur köket ser ut med färg å så...
påminner om mitt kök; laminatgolv i mörkgrå skiffer imitation, ekinredning... väggarna målat med alcros "syre" = ljus blå färg. Hur snyggt som helst! dock är ju inte färgen varm, tvärtemot... men det matchar riktigt bra. när jag hade valt färgen kände jag mig ändå lite osäker på valet men sen läste jag om den på alcros hemsida eller i nåt infoblad där stod det att färgen gick väldigt bra ihop med gråa toner och träslag som ek, så sen va saken klar!
har inga bilder nu, men kan fixa om du vill se hur köket ser ut med färg å så...
Tack snälla för svar!
Känns som jag får ge upp gult :-[
(och det var väl det magkänslan sa oxå)
Jag ser gärna en bild på ditt kök lillajuni.
Även om en varm färg står på önskelistan.
Om det inte ska vara kritvitt utan "varmt vit" (finns det?)
är det då risk för att den ser "smutsig" ut?
Är helt novis på detta som ni märker
Känns som jag får ge upp gult :-[
(och det var väl det magkänslan sa oxå)
Jag ser gärna en bild på ditt kök lillajuni.
Även om en varm färg står på önskelistan.
Om det inte ska vara kritvitt utan "varmt vit" (finns det?)
är det då risk för att den ser "smutsig" ut?
Är helt novis på detta som ni märker
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Vi har klinker med skifferfärg och klädhängare i ek i vår hall. Vi har valt vita väggar då hallen går ihop med köket och även vardagsrummet men valt att sätta varmt röd tapet i den lilla "smutt" som klädhängaren finns i. Tyvärr gör sig inte den röda så bra på bilden, den är riktigt varmt röd i verkligheten!
/FlitigaLisa
/FlitigaLisa
Ja du, vitt är ju att föredra (h bif lite bilder med kritvitt, ek och skiffer från mitt kök så ser du kombinationen, ledsen för de sopiga fotona (från min gamla lägenhet), men ja du ser i alla fall, i och med att det finns mycket trä i rummet så reflekteras den färgen mot väggarna som gör den vita färgen något mjukare. VÅGA VITT!!!! Nu renoverar jag en gammal 30-talskåk som ska ha vita väggar (självklart), dock kommer jag gå på alla trägolv och måla dem svarta.... Sen kan man ju givetvis ha lite roliga detaljer i andra färger...
Men... smaken är som baken.
Men... smaken är som baken.
Tack för bilder och inspiration.
Har nu varit och tittat på lite färger.
Har hittat en från Nordsjö som heter MioMandel. Den kanske skulle bli fin.
Jag gillade din röda detalj FlitigaLisa.
Det finns en MioCayenne i samma serie. Kanske vågar vi oss på den också.
Har nu varit och tittat på lite färger.
Har hittat en från Nordsjö som heter MioMandel. Den kanske skulle bli fin.
Jag gillade din röda detalj FlitigaLisa.
Det finns en MioCayenne i samma serie. Kanske vågar vi oss på den också.
Hejsan!
Jag håller med "soffin"....Mio khaki är superfin
Vi har den i vårt kök som innan var målat i syrenlila....khaki är en varm och behaglig färg som jag varmt rekommenderar!!
Jag håller med "soffin"....Mio khaki är superfin
Klicka här för att svara