Tjena

Jag tänkte måla om men har inga starka preferenser på väggfärg så det känns därför rimligt att utgå från vilken typ av färg som tilltalar flest vid vidareförsäljning.

Man brukar ju säga att det är bra med mörka färger i sovrummet, men det blir så beroende på person så jag förmodar därför att det är bättre med ljusa färger?

För vardagsrum och kök tänker jag också något ljusare alternativ

Har någon annan någon insyn i sånt här? Vit väggar eller ljusa men med någon typ av färgton?

Välkommen till forumet!
Åk till din färgaffär och säg att du vill ha den mest populära färgen för just det rummet. De vet.

SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
När ska du sälja?
Jag tror uppskattningsvis om 1-2 år, förmodligen närmare 2 år.

Cruzze Cruzze skrev:
Välkommen till forumet!
Åk till din färgaffär och säg att du vill ha den mest populära färgen för just det rummet. De vet.
Tack! Haha ja det kan jag göra, varför krångla till det?

Tipset vi fick av både mäklare, stylist och målare när vi helrenoverade lägenheten inför försäljning, var att måla matt, slätt, helvitt överallt. Det är nämligen alltid ”fel färg” för köparen och då är vitt minst besvär att måla över.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
.Måla som du vill ha det. Det finns inget som säger att dagens utslätade beige/grå är vad som säljer om två år.
Ha i alla fall något rum som du vill ha det.

• Gilla
Vrana och 1 till
  • Laddar…
G Gustav Danell skrev:
Jag tror uppskattningsvis om 1-2 år, förmodligen närmare 2 år.
Det beror på vad du är för slags person. Är du OK med att bo i två år med kulörer som är vita eller greige eller något annat intetsägande och neutralt som alla tycker funkar hyfsat men ingen egentligen älskar, så kör på det! Annars väljer du dina favoritkulörer och kör på dem, kanske ända in på mäklarbilderna. Enfärgade, målade väggar upplevs som lugnare och mer harmoniskt än kraftigt mönstrade tapeter, även om det är samma kulör i grunden.

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.