Vattenrören skall gå i ett schakt, från källaren till 2:a våning. Det blir alltså T-kopplingar på vägen, till toan på 1:a våning. Väl ute i det fria, skall vara utanpåliggande rör.

Är lite osäker vilken genomföring jag skall använda.

Denna?:
fmm.jpg

eller
tackbricka.jpg
 
Jag har använt den övre till liknande lösning, funkar utmärkt men se till att använda rör godkända för inbyggnad.
 
Det blir pexslang i schaktet. Tog mig tid och åkte och letade upp en röris på ett bygge, som gav mig lite värdefulla tips.
 
Båda modellerna är godkända men den absolut säkraste är den övre och dessutom blir det ingen synlig skarv mellan rören i schaktet och rören i badrummet.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.