Hej,

Förbereder för montage av innerdörr inklusive karm, det blir en 8x21 dörr.
Väggens tjocklek är 210 mm vilket borde innebära att den är tjockare än karmens bredd.

Hur "klär" man in den delen av väggen som blir synlig på ett snyggt sätt?
Vag skall man använda för material?
 
köp färdigmålade el. omålade mdf-lister eller omålat planhyvlat som du målar likadant som karm och foder. Alternativt, köp en hel mdf-skiva - typ 16 mm och såga.

 
Tack.

Är det ok att klä in efter att karm och dörr är monterad? Har reglat upp för dörren så jag har inte plats för tex. 16 mm mdf innan dörrmontage.
 
Jag har gjort så att jag köpt hyvlat virke (kring 30mm tjockt) som jag sedan klyver till rätt bredd. Den klyvda ytan vänder jag mot karmen och skruvar och limmar sedan listen mot karmen. Fodret limmar och skruvar jag sedan i denna påsalning + skruv i väggen. Allt detta görs med karm och dörr på plats.

Ett annat alternativ är att köpa karmar i rätt bredd.... Fast mycket dyrare.
 
Tackar, nu vet jag hur jag skall göra!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.