2 392 läst ·
10 svar
2k läst
10 svar
Väggar och renovering
Ska, förhoppningsvis, köpa ett hus nu, vi har vunnit budgivningen i alla fall. 
I ett badrum i källaren är renovering påbörjad, el och vatten och golv är i stort sätt klart, dock är det gipsväggar uppsatt.
Behöver vi göra om detta eller är det inte godkänt?
Har tittat runt lite på nätet, men inte sett några priser på skivor, någon som har nån uppfattning (badrummet är ca 11-12kvm)
I ett badrum i källaren är renovering påbörjad, el och vatten och golv är i stort sätt klart, dock är det gipsväggar uppsatt.
Behöver vi göra om detta eller är det inte godkänt?
Har tittat runt lite på nätet, men inte sett några priser på skivor, någon som har nån uppfattning (badrummet är ca 11-12kvm)
Ja, vad gäller egentligen för renoveringar som har påbörjats före 1/7?
Snickaren gjorde egentligen inget fel när han skruvade upp skivorna före den 1/7, men plattsättaren som ska godkänna underlaget borde slå ner på gipsningen om han kommer efter den 1/7. En GDS:are är ju både och..
Jag hade troligtvis inte utfört en plattsättning på befintlig gips efter den 1/7, men vad säger BKR?
Snickaren gjorde egentligen inget fel när han skruvade upp skivorna före den 1/7, men plattsättaren som ska godkänna underlaget borde slå ner på gipsningen om han kommer efter den 1/7. En GDS:are är ju både och..
Jag hade troligtvis inte utfört en plattsättning på befintlig gips efter den 1/7, men vad säger BKR?
Jag har för mig att jag frågade BKR om det här för evigheter sedan. Jag kommer dock inte ihåg om det var att bygget skulle påbörjas före 1/7 eller om gipsen skulle monteras före 1/7. Jag kan också ha drömt ihop det fullständigt, det kanske måste färdigställas före 1/7.
Som sagt, härligt med klarhet 
Jag är ingen gör-det-självare...tummen sitter inte riktigt mitt i handen, men nästan. (Vill mer än jag kan).
Försöker bara få en någorlunda ekonomisk översikt...huset är helrenoverat förutom just våtutrymmena.
Har fått lite rekommendationer ang hantverkare, men efter att ha läst andra trådar på forumet så blir man ju lite nervös...
Jag är ingen gör-det-självare...tummen sitter inte riktigt mitt i handen, men nästan. (Vill mer än jag kan).
Försöker bara få en någorlunda ekonomisk översikt...huset är helrenoverat förutom just våtutrymmena.
Har fått lite rekommendationer ang hantverkare, men efter att ha läst andra trådar på forumet så blir man ju lite nervös...
Jag mailade Byggkeramikrådet. De sade så här:ACME skrev:
Så jag hade visst drömt. Eller så får man olika svar beroende på vem på BKR man frågar. Det har hänt förut.
Klicka här för att svara