1 386 läst ·
7 svar
1k läst
7 svar
Vägg med synliga lecablock
Funderar på att mura upp en vägg i vardagsrummet alternativt även en bastuvägg i leca och låta den vara som den är. Hade kunnat bli väldigt läckert. Dock lär det ju smula en del om man är och rör vid den. Vad tror ni? Är jag ute och cyklar
Någon som sett det någonstans?
Ledsnar man så är det ju bara att putsa eller klä den med något annat material.
Så här alltså, fast utan putsen (inte min blogg).
http://jv12.webblogg.se/images/2009/img_6558_39649914.jpg
Ledsnar man så är det ju bara att putsa eller klä den med något annat material.
Så här alltså, fast utan putsen (inte min blogg).
http://jv12.webblogg.se/images/2009/img_6558_39649914.jpg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Läckert? Nja...
Smaken är ju personlig, men jag tycker det är fult. Mycket fult.
Dessutom blir det en rejäl samlingsplats för damm, insekter, spindelväv, ja ofräscht helt enkelt.
En fördel är ju dock att du inte behöver oroa dig för att spikmärken efter tavlor och dylikt syns
Tycker du verkligen att det är snyggt?
Smaken är ju personlig, men jag tycker det är fult. Mycket fult.
Dessutom blir det en rejäl samlingsplats för damm, insekter, spindelväv, ja ofräscht helt enkelt.
En fördel är ju dock att du inte behöver oroa dig för att spikmärken efter tavlor och dylikt syns
Tycker du verkligen att det är snyggt?
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Jag tror det blir ganska tydlig "källarkänsla" på den, och det är väl där du hittar exempel, kan komma på åtminstone två vänner som har så i sina källare (tja och jag har det ju själv i en lägre variant i krypgrunden). Har tyvärr inte några bilder på det såvitt jag vet.
Dock kanske jag inte klarar att se potentialen just eftersom jag bara sett det i just källare, kanske blir det helt annorlunda med mer normalt ljusinsläpp. Stereo / TV-bänkar har jag iof. sett i staplad leca, även då tycker jag det ger viss källarkänsla.
Men testa du om du ids mura, som du säger är det ju "bara" att putsa över, och en putsad vägg skulle jag själv kunna tänka mig (och den skulle mycket väl kunna få vara omålad puts, dock tror jag man behöver någon behandling för att den inte ska damma).
/U
Dock kanske jag inte klarar att se potentialen just eftersom jag bara sett det i just källare, kanske blir det helt annorlunda med mer normalt ljusinsläpp. Stereo / TV-bänkar har jag iof. sett i staplad leca, även då tycker jag det ger viss källarkänsla.
Men testa du om du ids mura, som du säger är det ju "bara" att putsa över, och en putsad vägg skulle jag själv kunna tänka mig (och den skulle mycket väl kunna få vara omålad puts, dock tror jag man behöver någon behandling för att den inte ska damma).
/U
Hur många tyckte att en grå betongvägg eller ett grått slipat betonggolv var snygga för 10 år sen?
Idag är det det hetaste man kan ha och man ser dem i varenda inredningsmagasin.
Lecan är ju så starkt förknippad med källarkänsla men jag tror den kan bli riktigt läcker om man vågar släppa in den i hemmets övriga vrår. Tror den kan bli snygg i rätt miljö.
Idag är det det hetaste man kan ha och man ser dem i varenda inredningsmagasin.
Lecan är ju så starkt förknippad med källarkänsla men jag tror den kan bli riktigt läcker om man vågar släppa in den i hemmets övriga vrår. Tror den kan bli snygg i rätt miljö.
Ja vi får se hur det blir med det. Antagligen fegar man ur i sista sekunden 
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Klicka här för att svara