13th Marine 13th Marine skrev:
Eftersom du kommenterade artikeln i sin helhet med att du "blev varm i mitt bilisthjärta" så bör ju det inkludera även att personen blev påkörd. Annars får du nog vara lite tydligare när du skriver.
Du kanske ska ta och vara lite tydligare när du läser i stället så du inte får för dig en massa dumheter.

• Gilla
leffe-e
  • Laddar…
Låter fortfarande att du tycker att det är rätt åt henne att hon blev påkörd. Det är den synen jag tycker är trist.

Är det så att du inte tycker så tycker jag att du bör vara tydligare med vad du skriver för att undvika missförstånd.

• Gilla
tompaah7503 och 1 till
  • Laddar…
Låter fortfarande att du tycker att det är rätt åt henne att hon blev påkörd. Det är den synen jag tycker är trist.

Är det så att du inte tycker så tycker jag att du bör vara tydligare med vad du skriver för att undvika missförstånd.
Ja vill man inte förstå så är det inte lätt. Men "rätt åt henne att hon blev påkörd" har jag inte antytt på något sätt, men rätt åt henne att hon fick böter, absolut.

• Gilla
leffe-e
  • Laddar…
S sinclairhacker skrev:
Samspelar man inte så bör man åka taxi tycker jag
Nu briljerar väl inte den genomsnittliga taxichauffören med sitt trafikvett direkt...

• Gilla
leffe-e och 2 till
  • Laddar…
M MartinP666 skrev:
Ja vill man inte förstå så är det inte lätt. Men "rätt åt henne att hon blev påkörd" har jag inte antytt på något sätt, men rätt åt henne att hon fick böter, absolut.
Nej jag försöker mest provocera fram ett "Nej, det är synd hon skulle behöva bli påkörd" eller "Rätt åt henne att hon blev påkörd". Just nu har du inte skrivit något av det, utan bara skrivit att du inte skrivit det senare.
Ditt första inlägg i frågan antydde inte på något sätt att det endast var den juridiska frågan som värmde ditt hjärta utan kunde som jag gjorde tolkas som även att olyckan i sig värmde hjärtat, vilket är en antagonisering av cyklister jag vänder mig emot.

• Gilla
tompaah7503 och 2 till
  • Laddar…
Nej jag försöker mest provocera fram ett "Nej, det är synd hon skulle behöva bli påkörd" eller "Rätt åt henne att hon blev påkörd". Just nu har du inte skrivit något av det, utan bara skrivit att du inte skrivit det senare.
Ditt första inlägg i frågan antydde inte på något sätt att det endast var den juridiska frågan som värmde ditt hjärta utan kunde som jag gjorde tolkas som även att olyckan i sig värmde hjärtat, vilket är en antagonisering av cyklister jag vänder mig emot.
Det är absolut synd att hon blev påkörd, ännu mer ifall hon blev skadad. Men följer man inte trafikreglerna och dessutom inte ser sig för så är det sådant man får räkna med.

Det "fina" i det hela är att det inte hjälper att man är påkörd, skrubbad, ung tjej eller ledsen - bryter man mot reglerna får man ta konsekvenserna. Vill du kalla det taskig människosyn så varsågod, kan tänka mig värre tillmälen.

• Gilla
leffe-e
  • Laddar…
Vad jag tyckte var taskig människosyn var ifall man tyckte att det värmde hjärtat att hon blev påkörd.
Men om du nu inte tyckte det så är det ju lugnt på den fronten.

Människan gör ju misstaget att blanda ihop bötern för sin egen oförmåga att lämna företräde med ansvaret för olyckan.

• Gilla
leffe-e
  • Laddar…
S
M MartinP666 skrev:
Det är absolut synd att hon blev påkörd, ännu mer ifall hon blev skadad. Men följer man inte trafikreglerna och dessutom inte ser sig för så är det sådant man får räkna med.

Det "fina" i det hela är att det inte hjälper att man är påkörd, skrubbad, ung tjej eller ledsen - bryter man mot reglerna får man ta konsekvenserna. Vill du kalla det taskig människosyn så varsågod, kan tänka mig värre tillmälen.
Gör du dig till eller fattar du verkligen fortfarande inte att han menar att du ger intrycket av att du gillade att hon blev påkörd.

Ditt inlägg som startade det hela går inte att ”vilja förstå” på något annat vis än att det värmde i hjärtat att hon blev påkörd. Nu säger du att det inte är så, då BORDE du ha varit tydligare i första inlägget.

• Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
Vill de bötfälla cyklister är det nog effektivare att gå ut till lämplig korsning och skriva ut böter på löpandeband än att vänta ut en patient på sjukhuset.

• Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Vill och vill. De är väl ändå skyldiga att bötfälla vid fullbordat faktum. Skönt att se att de tar sitt arbete på allvar.

• Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Det är väl ändå uppenbart att de inte lägger tid på att beivra alla trafikförseelser de ser.

Numera är jag mest bilist men har tidigare cykelpendlat en hel del i Göteborg. Min åsikt är att skyltningen på cykelbanor i allmänhet är usel och många av konflikterna mellan bilister och cyklister skulle kunna undvikas med tydligare skyltning. Har även cyklat en del i Danmark och där skyltas och målas cykelvägarna precis som bilvägarna. Tydliga skyltar om stopplikt, väjningsplikt etc i korsningar, filkörning på cykelvägarna, tydligt skyltat var bilister måste lämna företräde och var cyklisterna ska göra det. Detta saknas nästan helt på många cykelbanor i Sverige och vad som gäller blir väldigt osäkert, Varför har man inte tydlig skyltning även för cyklister?

• Gilla
leffe-e och 8 till
  • Laddar…
Nu har nog tråden helt spårat ur.

• Gilla
leffe-e och 1 till
  • Laddar…
Bytt spår snarare. Urspårad verkar den inte vara.

• Gilla
leffe-e
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.