Hej! Huset är från 1945 med putstak och när jag använder en vanlig skruvdragare med betongborr kommer jag in 2-3 cm och sedan är det tvärstopp. Kommer inte en mm längre. Tyvärr räcker inte det för pluggarna jag har och de lampor som jag vill sätta upp. Nu funderar jag på att hyra en borrhammare för att kunna borra upp ordentliga hål. Dock är jag orolig att putsen kan spricka eller rent av lossna i taket. Hur berättigad är den farhågan? Borde jag avstyra allting och helt enkelt leta rätt på andra lampor osv eller kan jag gå loss med borrhammaren? Om ja, är det bättre att borra tunna hål (använda en 4-5 mm tjock borr) eller gör det detsamma?
 
Ytterligare info: taket i lägenheten ser fint ut, inga sprickor eller så.
 
Hej! Hyr du ut en slagborr/borrhammare borde inte va nå större problem. Knacka lite försiktigt med nånting på putsen runt där du tänkt borra. Låter det ihåligt ska du nog inte gå på med nån slagborr annars borde de va lungt.
 
Okej, ska tänka på att knacka före jag borrar. Tack för tipset!
 
  • Gilla
Snickarkirre
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.