Mikael_L
Bra fråga det där om villaförsäkringen. Någon som pratat med If, för det är väl dom som har fösräkringarna? Om så är fallet får ni gärna dela med er av vad som sades så slipper alla ringa!

tycker de vore konstigt om de skule upphöra, de är ju skrivna i "våra" namn men lb hus som betalt..

theswede78 skrev:
Bra fråga det där om villaförsäkringen. Någon som pratat med If, för det är väl dom som har fösräkringarna? Om så är fallet får ni gärna dela med er av vad som sades så slipper alla ringa!
MIn fru pratade med If och försäkringen gäller, finns ju rättshjälp som man kan nyttja om det nu skulle behövas

Mikael_L
mizzk skrev:
tycker de vore konstigt om de skule upphöra, de är ju skrivna i "våra" namn men lb hus som betalt..
Är den betald och i ert namn borde den ju gälla.
Betalar LBhus t.ex. månadsvis saknar ju f-bolagets snart betalningen och försäkringen upphör antagligen.

Heltoff72 skrev:
MIn fru pratade med If och försäkringen gäller, finns ju rättshjälp som man kan nyttja om det nu skulle behövas
Tackar för svaret!

Och det är villaförsäkringen som ingick i entreprenaden du pratar om nu va? Är den skriven på oss byggare.

Om jag inte är helt vilsen har vi fått hem ett sånnt försäkringsbrev som står på min sambo. Den gäller ju ett år efter inflyttning också har jag för mig. När jag vid ett tidigare tilfälle pratade med if får vi hem ett brev om förnyelse när det upphör från lb hus..

theswede78 skrev:
Tackar för svaret!

Och det är villaförsäkringen som ingick i entreprenaden du pratar om nu va? Är den skriven på oss byggare.

Den gäller ett år från husresning och är betald 1 år dvs ingen betalning/månad

Tack, ett samtal besparat!

Söker kontakt med inflyttade LB-hus kunder som såg fram emot 2-års besiktningen, kanske skicka mig ett PM så slipper vi belamra denna tråd med "chatt"...

Mikael_L
Eller så startar ni en ny "chat-tråd" om ni tror att ni stör här. :)

Det är säkert inte helt ointressant för de med hus som inte är klara än.

Tycker vi kör 2års frågor här oxå enkelt med en tråd som rör hela lbhus konkursen...

Vi skulle ha besiktning i höst...

Fick följande i ett mail nyss.

X bad mig informera er om följande:

Bolaget har sedan den 20 januari varit under rekonstruktion. Tyvärr har inte rekonstruktören funnit en lösning på bolagets situation. Det betyder att bolaget försätts i konkurs. På måndag kommer konkursförvaltare att tillsammans med ledningen i bolaget sätta sig ner och dra upp en plan för vad som ska hända. Ambitionen är att försöka finna lösningar för våra kunder så de kan färdigställa sina hus. Vi ber om att få återkomma så snart vi vet mer efter diskussion med konkursförvaltaren.

Villaförsäkringen från If är tecknad i ert namn, så ni behöver inte skaffa en ny.

Jag har även pratat med besiktnings mannen på GAR bo hon sa att hon inte får göra besiktningar på hus senare än vecka 9 för detta har LB-Hus inte betalat in pengar för.
Så har ni en slutbessiktning SENARE än vecka ni så ring till GAR bo och kolla för då kanske ni får stå för dessa kostnader själva (uppskattat till 5500-8000Kr).

/momin

Momin, kom det mailet från LB-Hus?

Vi hade inflytt augusti 2010 så det börjar närma sig 2-års bes. och har hela tiden blivit hänvisade till den vad gäller saker som uppkommit efter inflytt. Byggledaren går ej att få tag på, och ingen frånvaro redovisas. Hade ju varit kul om man även som mindre drabbad av konkursen fått någon form av information från företaget. Men helt tyst trots pågående reklamationer.

eran skrev:
Momin, kom det mailet från LB-Hus?

Vi hade inflytt augusti 2010 så det börjar närma sig 2-års bes. och har hela tiden blivit hänvisade till den vad gäller saker som uppkommit efter inflytt. Byggledaren går ej att få tag på, och ingen frånvaro redovisas. Hade ju varit kul om man även som mindre drabbad av konkursen fått någon form av information från företaget. Men helt tyst trots pågående reklamationer.
Även jag önskar information av lb-hus. Hoppas de hör av sig inom kort. Vi har ett antal saker de sagt vi ska reklamera inom 6mån resterande på 2års besiktning, så jag hoppas man får lite klarhet i detta snart..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.