R Rolle85 skrev:
det är i mitt namn men inte min adress! Men ändå skickade postnord det till mig för att jag är den enda i sverige med mitt namn
Rolle. Ta det lugnt. Det finns INGEN som kommer misstänka dig för något brott – vem skulle ringa polisen om sina egna droger? Viktigt är att barnen inte kommer åt detta, så länge misstankar om droger finns. Ta en kaffe och säg hej till polisen när de kommer. Lycka till.

• Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Krille-72 Krille-72 skrev:
Är det inte lite märkligt att det fattas 8 småbitar på kartan. Kan nog bli husrannsakan hos Ts trots allt.:rofl::crysmile:
Man köper väl ett bestämt antal, inte en hel karta nödvändigtvis.

• Gilla
  • Haha
civilingenjören och 3 till
  • Laddar…
P
K Kirre2 skrev:
Man köper väl ett bestämt antal, inte en hel karta nödvändigtvis.
En som vet...

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
En som vet...
Nej gissar bara. Jag är alldeles för feg för att prova droger. Men med tanke på priset som nån skrev tidigare verkar det väl rimligt att man köper märkena styckvis.

• Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
P
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Att starta utan förutfattade meningar vore sannolikt att teknokratiskt välja de ”minst farliga” drogerna att ha legala och att bortse från dagens kulturella attityder och önskemål. Det vore förödande det med.

Att exempelvis förbjuda alkohol skulle skapa än mer död och förödelse än ens dagens till humanism förklädda förbudspolitik lyckas med. Det har amerikanerna givit oss bevis på genom ett verkligt experiment (det gav bra gangsterfilmer iofs.).

Att göra upp med den svenska misslyckade narkotikapolitiken kommer inte bli en lätt sak när det väl sker och det kommer förhoppningsvis ske försiktigt och med mindre fokus på världsförbättring och med intresse för vad folk faktiskt efterfrågar och i varierande grad kommer skaffa sig oavsett lagstiftning.

Tradition är en för viktig del av mänskligt liv för att låtas köras över av sociala ingenjörer – oavsett agenda.

Att TS situation uppstått är för övrigt som alla kan förstå en direkt effekt av dagens politik. Ingen skulle få ett omärkt kuvert med okända, potentiellt livsfarliga droger i ett fritt samhälle. Däremot skulle förstås samma droger med välkänt, testat och beskrivet innehåll på gott och ont vara lättillgängliga – och kanske rent av levereras fel någon gång.
Eftersom vi älskar att gå i USA's fotspår,har det inte visat sig vid legalisering av cannabis i USA att efterfrågan ökat rejält,svarta marknaden har inte heller försvunnit,finns alltid bättre "skit"(min åsikt)att efterfråga.Det är väl efterfrågan som måste upphöra på något magiskt sätt,fråga inte mig hur :) fö skiter jag i vilket,vill man"punda" så är det valfritt.

Staffans2000
Handyman 1 skrev:
Eftersom vi älskar att gå i USA's fotspår,har det inte visat sig vid legalisering av cannabis i USA att efterfrågan ökat rejält,svarta marknaden har inte heller försvunnit,finns alltid bättre "skit"(min åsikt)att efterfråga.Det är väl efterfrågan som måste upphöra på något magiskt sätt,fråga inte mig hur :) fö skiter jag i vilket,vill man"punda" så är det valfritt.
När det gäller braja, var tillgången i USA (New York) redan på åttiotalet, närmast obegränsad. En cigg, kostade en dollar (4,50kr) på gatan. Småpengar även då. Jag umgicks i jetsetkretsar och där var det helt normalt att röka på som avkoppling efter jobbet och på helger.
Skillnaden nu, när flera delstater legaliserat det, är att polisen kan ägna sig åt bättre saker, samt att skattepengar strömmar in. Dessutom göds inte Estebans efterträdare lika mycket.

Staffan

• Gilla
Krille-72 och 1 till
  • Laddar…
F
K Kirre2 skrev:
Nej gissar bara. Jag är alldeles för feg för att prova droger. Men med tanke på priset som nån skrev tidigare verkar det väl rimligt att man köper märkena styckvis.
Ja, fegt är just den personliga egenskapen som håller droger borta... Tror snarare på självförtroende och karaktär och kanske en del tur.

• Gilla
Killinallan
  • Laddar…
harry73
K Kirre2 skrev:
Men med tanke på priset som nån skrev tidigare verkar det väl rimligt att man köper märkena styckvis.
Det borde vara möjligt att köpa det betydligt billigare
Prislista med kvantitetsrabatter för produkt, som visar kostnad per styck minskar med ökad kvantitet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Staffans2000
Mängdrabatt!

Det tyder än mer på att TS har nallat lite.:D

Staffan

• Haha
  • Gilla
-PC- och 3 till
  • Laddar…
Påfallande ont om inlägg från TS den senaste tiden... ska man bli orolig?

Staffans2000
ricebridge ricebridge skrev:
Påfallande ont om inlägg från TS den senaste tiden... ska man bli orolig?
Yehhhhh:).

Baron Staffan

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
[bild]
Det går kanske bättre om man inte vänder på siffrorna . Prova 114 14 i stället.
Jag råkade kasta om siffrorna först, men bad admin korrigera vilket blev gjort

Hejhej, admin kan stänga tråden.
Mvh

Det här är ett intressant ämne men skulle nog behöva flyttas till en egen tråd egentligen.

Handyman 1 skrev:
Tolkar jag ditt inlägg rätt,att du är för en legalisering av nu illegala droger ?
Jag kan inte bestämma hur du ska tolka mitt inlägg. Däremot kan jag säga att din kommentar är en del av problemet som jag ser det.

Jag skrev ett inlägg där jag uttryckte åsikter som inte var alltigenom negativa till droger och då börjar folk antyda att man inte vill något annat än att skjuta heroin som köpts från Konsum.

Nu är det förstås svårt att tolka text så jag kanske lägger orden lite i din mun men i så fall beror det på tidigare erfarenhet av liknande diskussioner.

För att svara på din fråga; Jag är i regel inte positivt inställd till att legalisera droger. Men däremot finns det många utomordentligt bra argument för legalisering av ett fåtal droger. Världen är tråkigt nog inte svartvit...

Avkriminalisering däremot, det är en annan femma. Att avkriminalisering har övervägande positiva effekter för både samhälle och individ går inte riktigt att säga emot med den kunskapen vi har idag. Vi har till och med myndigheter i Sverige som vill att vi ska se över vår drogpolitik. Problemet är att de politiker som styr är alldeles för fega för att ta upp det. Lena Hallgren skämmer ju nästan ut sig när hon stoppar huvudet i sanden för att slippa komma nära frågan. Detta trots att Sverige ligger i absoluta toppskiktet när det kommer till narkotikarelaterade dödsfall.

Karlia Karlia skrev:
Jag har inget minne av vad skolan lärde oss vad gäller droger. Däremot var en partner när jag var ung mycket äldre än mig, fd hippie. Underbar herre på många vis, fd narkoman. Han slutade tvärt när hans bästa vän fick en psykos av just LSD.

Med alkohol är det lätt (om du inte blir alkoholist då) det står procent på flaskorna, du kan lära dig hur mycket du kan dricka. Köp inte hembränt kan också vara en bra idé! LSD har du som privatperson ingen möjlighet att kontrollera styrka på eller om det ens är rätt substans.

Att alkohol är lagligt medan LSD inte är det är för mig ytterligare en anledning att inte prova.
Det ironiska är att det du tar upp är bra argument för legalisering.

Alla droger är förenade med risker, oavsett om det är socker, LSD eller heroin. Något annat har jag inte påstått. Det jag påstod var däremot att det är stort hyckleri att spy galla (som vissa gör, bildligt talat) över vissa droger när de konsumerar andra droger som är förenade med minst lika stora risker.

Handyman 1 skrev:
Jag kan absolut hålla med gällande alkohol,borde förbjudits sen länge,orsakar mycket skit.Däremot behöver vi minsann inte fler lagliga droger i samhället,man är väl blind om man inte ser hur det ser ut idag,vi har väl europas högsta drogrelaterade dödlighet dessutom,med din inställning förstår man bättre varför bruket ökat.
Behöver och behöver... Folk kommer alltid ta både lagliga och olagliga droger så istället för att stoppa huvudet i sanden kan vi göra det bästa av situationen..

Det stämmer att Sverige har bland den högsta dödligheten. Vi har även en av de hårdaste lagstiftningarna mot droger samt en av de hårdaste attityderna mot brukare/missbrukare. Tillfällighet? Inte om man frågar de som satt sig in i frågan.

Det här skrev jag i mitt första inlägg, folk skrev det eftråt och det dyker upp i debattartiklar titt som tätt. Lite lustigt att folk nästan anstränger sig för att ignorera vissa argument och fakta bara för att det inte passar deras agenda.

Handyman 1 skrev:
Fast nu är du lite väl selektiv. "Cherry picking" som de säger i staterna ;)

Till att börja med är de en minoritet av staterna som har legaliserat cannabis. Självklart kommer svarta marknaden fortsätta finnas i stor skala. Sedan är det väl självklart att efterfrågan ökar kort efter att någon som varit förbjudet blir legalt. Människan är ett nyfiket släkte.

Slutligen är det inte antalet användare av de "lätta" drogerna som är mest intressant i sammanhanget, det är alla de andra följderna som är av intresse. Men varför bryr jag mig ens? Buntar man ihop alla som brukar droger till pundare är man uppenbarligen inte villig att ta till sig information.

Jag vet personligen kirurger, professorer (tror jag de var) och annat "fint" folk som röker på. Jag törs även påstå att folk i din direkta närhet röker hyfsat regelbundet. Men inte umgås väl du med pundare :O

R Rolle85 skrev:
Hejhej, admin kan stänga tråden.
Mvh
Äh. Bara för att du fått svar på din fråga kan vi väl andra få roa oss lite sålänge tråden är levande?

• Gilla
-PC- och 1 till
  • Laddar…
Jaja okej, håll tråden öppen, det kanske kommer ett nytt kuvert snart som min son hämtar in.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.