Jag har tänkt att inreda vinden, och vill då kunna utnyttja ytan till max.
Därför vill jag plocka bort markerad regel, och misstänker såklart att den fyller en funktion för bärigheten av takstolarna?
Nån som gjort nått liknande och/eller har förslag på åtgärd?
Min fundering är en heabalk som stöttas upp vid nocken?
Huset är från 1954, knappt 8 meter brett och byggt på betongplatta samt betongbjälklag, om det hjälper till
Därför vill jag plocka bort markerad regel, och misstänker såklart att den fyller en funktion för bärigheten av takstolarna?
Nån som gjort nått liknande och/eller har förslag på åtgärd?
Min fundering är en heabalk som stöttas upp vid nocken?
Huset är från 1954, knappt 8 meter brett och byggt på betongplatta samt betongbjälklag, om det hjälper till
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Hej och välkommen till Byggahus forum!
Du får göra en enkel skiss där du måttsätter alla takstolsdelarna, inklusive längdmått och c/c avstånd. Allmänna uppgifter om huset som byggnadssätt snözon mm är också bra. Det är en ovanlig takstolslösning för att vara från 1954. Det hela ger ett lite lantligt intryck.
Du får göra en enkel skiss där du måttsätter alla takstolsdelarna, inklusive längdmått och c/c avstånd. Allmänna uppgifter om huset som byggnadssätt snözon mm är också bra. Det är en ovanlig takstolslösning för att vara från 1954. Det hela ger ett lite lantligt intryck.
Liknande trådar
-
Växla av för nytt fönster i yttervägg
Byggmaterial & Byggteknik -
Räkna ut förhöjd elförbrukning pga trasig L/V-pump och rotorväxlare
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Bärighet på H-balk för travers?
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide -
hitta jämförande växlare som denna?
Värmepumpar -
Har manualen förväxlat skruvarna? Monterar vägghängd fläkt.
Kök