Byggahus.se

Värsta elkopplingen?

2136k läst  7,2k svar

1. E
    Medlem · Nivå 22
    4 trippel stuts på en VP2 dosa =12 ingångar
    2 trippel + 2 dubbla sido stuts=10 ingångar
    Och i inget av fallen behöver man gå in i dosan med slangen.
    Jag tror fortfarande att bilden är riggad,

• Laddar…
  2. A
    Medlem Nivå 1
    I Spanien av en skitbillig elektriker. 120 euro för 7h arbetstid. Bland annat jordade elektrikern två uttag i sovrum, fastän det förmodligen inte finns någon jord i denna undercentralen ö.h.t? Jordfelbrytaren ska ha fungerat när vatten läckte bakom väggen.

• Laddar…
  3. E
    Medlem · Nivå 22
    Högst troligt att det finns jord i centralen, men klamringen kanske inte var så bra men inte direkt farlig.

• Laddar…
  4. Solvskaftet
    Husägare · Nivå 6
    Klammrarna var väl bara tillfälliga tills limgucket hade stelnat! :p:crysmile:

5. Härryda2015
    Allvetare · Nivå 10
    Missbrukare som fått elen avstängd i Gbg, men det stoppade inte honom...

6. Totte_S
    Medlem Nivå 8
    Tycker det ser ut som han missat att ansluta jorden och dragavlastning. Slarvigt.

7. useless
    Självbyggare · Nivå 22
    Är det en elmissbrukare?

8. J
    Medlem Nivå 9
    Vi lider alla av ett svårt och obotligt elberoende

9. Alfredo
    Besserwisser · Nivå 17
    Njae, den dragavlastas mellan dörr och karm så det är helt OK utfört. När det gäller skyddsjord tycker jag mig ana två varv eltejp så det bör klassas som dubbelisolerat. :surprised::geek::rolleyes:

• Laddar…
  10. T
    Medlem · Nivå 11
    Inget direkt elfel, men den här reklamen kör Schneider Electric på instagram nu, där de jagar efter en elfirma som vill va med i ett jippo där de ska bygga Anders Bagges hus till ett smart hem.

Lite självsäkert sitter han i ett "hobbyrum" som om det vore hans eget och säger:
    "Välkommen in i mitt kaos, eller det här e inget kaos för jag vet var precis varenda pryl är..."
    Men han har då aldrig hållt en lödpenna i sitt liv tidigare det är då säkert...
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    Screenshot_20190826-200246_Instagram.jpg

11. Solvskaftet
    Husägare · Nivå 6
    Ahh en klassiker, han är inte den första! :rofl::crysmile:

12. C
    Medlem · Nivå 15
    Om den hade varit igång hade han inte sett lika nöjd ut :crysmile:

• Laddar…
  13. P
    Medlem Nivå 8
    Jag såg då inte nöjd ut den gången jag försökte byta spets på en lödkolv jag hade slagit till någon minut tidigare. Jag tog ett rejält tag med fingrarna för att dra looks den. Det gör jag helst inte om...

• Laddar…
  14. Erik_Hansson
    Medlem · Nivå 12
    Låter som du lärt dig av ditt misstag ;)

15. A
    Medlem Nivå 1
    Inte värre än 380V kabeln med hanne i varje ända kollegan hittade på baksidan till stor svensk butikskedja idag. :surprised: