Magnus E K
Är väl ingen riktig installation utan bara gjort på skoj för att få en rolig bild?

• Gilla
MagHam och 1 till
  • Laddar…
hsd
Ja det verkar var många arrangerade bilder i den tidningen

optimum
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag bara måste kasta in denna bilden här, tagen från tidningen elinstallatören:
[länk]
[bild]
Vem har varit hemma hos mig och tagit de bilderna!

• Haha
Pen och 2 till
  • Laddar…
tommib
Faktum är att jag på ett ställe har en spårdosa där det går in sju slangar. Givetvis i därför avsedda stutsar och det får faktiskt plats utan större problem (nåja, får hålla ner längden lite på FKn). Varför skulle Wago 773 annars finnas med åtta anslutningar? :) :)

• Gilla
Dottevik och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
[länk]
[bild]
Men vad är felet? I torra utrymmen är det IP20 som gäller och då är kravet att mätproben på 10mm inte skall gå att sticka in......och det uppfylls ju! Lite långa slackar, dock.

Sedan kunde man ju kört med två doso javisst, men som många skriver känns bilden arrangerad.

M MrJozk skrev:
[bild]

Hemskt klamrat ;)
Vita klammer är ett stilbrott i den här miljö, skall vara bruna om det är 70-tal. Och det ser det ut att vara.

Mikael_L Mikael_L skrev:
Ibland saknar jag denna smiley :sick: som "reaktion" ...

Jag det värsta är faktiskt inte klamringen utan att det är draget med enkelisolerade ledare, mycket mycket fel, allvarligt fel och totalförbjudet, finns inte den minsta gnutta gråzon här!
Men jag förstår faktiskt den som gjort det. Jag menar är det 70-tal skall det vara BRUN 3G1.5 alternativt BRUN pansarslang.

Finns det bruna pansarrör att köpa? Vit armatur är dock tidsenligt.

Mikael_L
A Anders_Nilsson skrev:
Men jag förstår faktiskt den som gjort det. Jag menar är det 70-tal skall det vara BRUN 3G1.5 alternativt BRUN pansarslang.

Finns det bruna pansarrör att köpa? Vit armatur är dock tidsenligt.
Du får nog kika lite mer noga på bilden, det är faktiskt 3xFK där, en brun, en blå och en gulgrön. :)

tommib
Mikael_L Mikael_L skrev:
Du får nog kika lite mer noga på bilden, det är faktiskt 3xFK där, en brun, en blå och en gulgrön. :)
Ah, så du menar att det borde varit tre bruna?

• Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Har humorhörnan flyttat hit?

:crysmile:

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ibland saknar jag denna smiley :sick: som "reaktion" ...

Jag det värsta är faktiskt inte klamringen utan att det är draget med enkelisolerade ledare, mycket mycket fel, allvarligt fel och totalförbjudet, finns inte den minsta gnutta gråzon här!
Tkk 3-5 och problemet löst allting är "iordning*

E
Mikael_L Mikael_L skrev:
[länk]
[bild]
Jag tror det är riggat, alltså, det går ju inte att koppla nåt i dom dosorna; finns ju ingen plats över för wagos etc. eller tänkte man löda och köra med krympslang?

Även jag tror att bilden är riggad, det finns ju dossystem som lätt klarar det antalet slangar och dessutom är lite rymligare.

E elmont skrev:
Även jag tror att bilden är riggad, det finns ju dossystem som lätt klarar det antalet slangar och dessutom är lite rymligare.
Annars kan man ju använda en infälld uc. Men det kanske överstiger tankeförmågan hos fulpulare.

Men ett par takdosor back to back där man kör rör/slang mellan stosarna hade ju varit betydligt enklare att mecka med och i praktiken hade det ju inte utgjort någon risk.

A Anders_Nilsson skrev:
Annars kan man ju använda en infälld uc. Men det kanske överstiger tankeförmågan hos fulpulare.
Saxat från artikeln:
"Utförandet får honom att misstänka att en hemmafixare har varit i farten. Men av kommentarerna att döma så är det faktiskt en elektriker som har sjabblat den här gången."

En hempulare hade inte varit så där kreativ...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.