3 487 065 läst ·
11 648 svar
3487k läst
11,6k svar
Värsta elkopplingen?
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 730 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 730 inlägg
Faktum är att jag på ett ställe har en spårdosa där det går in sju slangar. Givetvis i därför avsedda stutsar och det får faktiskt plats utan större problem (nåja, får hålla ner längden lite på FKn). Varför skulle Wago 773 annars finnas med åtta anslutningar?

Medlem
· Halland
· 4 495 inlägg
Men vad är felet? I torra utrymmen är det IP20 som gäller och då är kravet att mätproben på 10mm inte skall gå att sticka in......och det uppfylls ju! Lite långa slackar, dock.Mikael_L skrev:
Sedan kunde man ju kört med två doso javisst, men som många skriver känns bilden arrangerad.
Medlem
· Halland
· 4 495 inlägg
Medlem
· Halland
· 4 495 inlägg
Men jag förstår faktiskt den som gjort det. Jag menar är det 70-tal skall det vara BRUN 3G1.5 alternativt BRUN pansarslang.Mikael_L skrev:
Finns det bruna pansarrör att köpa? Vit armatur är dock tidsenligt.
Du får nog kika lite mer noga på bilden, det är faktiskt 3xFK där, en brun, en blå och en gulgrön.A Anders_Nilsson skrev:
Tkk 3-5 och problemet löst allting är "iordning*Mikael_L skrev:
Medlem
· Halland
· 4 495 inlägg
Annars kan man ju använda en infälld uc. Men det kanske överstiger tankeförmågan hos fulpulare.E elmont skrev:
Men ett par takdosor back to back där man kör rör/slang mellan stosarna hade ju varit betydligt enklare att mecka med och i praktiken hade det ju inte utgjort någon risk.
Saxat från artikeln:A Anders_Nilsson skrev:
"Utförandet får honom att misstänka att en hemmafixare har varit i farten. Men av kommentarerna att döma så är det faktiskt en elektriker som har sjabblat den här gången."
En hempulare hade inte varit så där kreativ...