Har nyligen monterat Ovanmarkpool med tillhörande sandfilterpump. Är en relativt billig pump från bestway så tänkte först att ett väderskydd kanske vore på din plats. Improviserade ihop ett tillfälligt samma dag jag ställde dit och startade igång pumpen eftersom det skulle spöregna kommande natt och blev lite harig inför det.

Funderat lite sedan dess och varför måste man ha ett väderskydd egentligen? Är ju redan plast och packningar som redan skyddar allt känsligt mot vatten? Vad är det som kan hända om det regnar och blåser på den? Är det stekande sol man är rädd för? Vill gärna veta konkreta nackdelar med att skippa att väderskydda pumpen.

Vad säger ni?

Tar gärna emot idéer på ett billigt och enkelt väderskydd om ni anser att det är nödvändigt :cool:

Jag täcker poolen med en pressening. Den räcker över pumpen :D

Om du inte täcker pumpen kan den bli blöt. Den är vattentät. Om du täcker över den riskerar den att bli för varm. Det förkortar livslängden.

Känslan är överlag att fördelarna att slippa böka med ett väderskydd överväger de eventuella nackdelarna att köra utan. Har även köpt en elektrisk värmare som jag tänkte koppla in framöver, den är jag dock lite tveksammare till om den överlever en storm.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.