Hej!
Vad mäter denna mätare, den som sitter vid den röda ratten? Inne i golvvärmecentralen har jag en mätare som jag kan justera med en termostat, det antar jag är för att inte ge parketten för mycket värme.
Finns det några mer bra ställen att montera tempmätare och hålla koll?
Mvh
Vad mäter denna mätare, den som sitter vid den röda ratten? Inne i golvvärmecentralen har jag en mätare som jag kan justera med en termostat, det antar jag är för att inte ge parketten för mycket värme.
Finns det några mer bra ställen att montera tempmätare och hålla koll?
Mvh
Redigerat:
År cirkulationen för att få snabbare varmvatten eller används den för att få komfortgolvvärme eller handdukstork i badrummet även på sommaren. Är det för komfortvärme så kanske den ska vara kvar på 28 °C.
Redigerat:
Just nu tar det ca 1 minut innan vi får varmvatten, om vi höjder den från 30 till 55 grader så antar jag att det skulel gå lite fortare? Jag tycker vattnet som kommer på morgonen är kallare än 30 grader, inbillar jag mig, borde man inte få det gradantal direkt som ligger i cirkulationen?
Det är inte alls säkert att huvudanledningen är till för att få snabbare varmvatten. Det kan mycket väl vara handdukstorken som ska ha 28 °C. Många handdukstorkar är godkännda för att leda tappvarmvatten genom.
jo jo , men den är ju inte ansluten till handukstork på bilden !Pucco skrev:
15 röret är anslutet till vad jag antar är varmvattnet , sedan går dessa upp någon annanstans till pumpen som cirkulerar vattnet via värmepump / fjärrv eller dylikt. Så för mig verkar det som att det bara är en vvc som är för kall !!
Bambi
hur ser det ut i övrigt vad värmer ni med och var är värmekällan?
Redigerat:
Klicka här för att svara