Hej allihopa!

Undrar om det finns någon därute som byggt med Hjältevadshus och kan berätta
hur samarbetet funkat, om ni är nöjd med huset osv.? Funderar på att bygga med dem..
All info mottages tacksamt!:)

Vi flyttade in i vårat Hjältevadshus (Nygård IS) i torsdags och är mycket nöjda. Hela processen har varit väldigt smidig och Hjältevadshus har varit mycket professionella i form av bra säljare, byggledare och hantverkare. Slutresultatet blev kanonfint! Både besiktningsman och KA gav beröm för det fina detaljarbetet i huset.

Vi har byggt i Göteborgsområdet.

Har förstått att många som byggt med Hjältevadshus generellt är väldigt nöjda och att husen känns bättre och mer gedigna än t.ex. Smålandsvillan som är en nära konkurrent.

Det finns dock en viss skepsis till valet av grundkonstruktion då detta är en vidareutveckling (och troligtvis en stor förbättring) av den gamla riskkontruktionen torpargrunden och att den därmed är lite för oprövad ännu.

Om man själv inte känner sig orolig för grunden så ser jag ingen anledning till att inte välja Hjältevadshus. Har dock ingen kunskap om hur det funkat i göteborgsområdet

Vi har bott i våran Björk i 2,5 år nu, byggprocessen gick kanonsmidigt och hade lite tvist med dom om golvet i badrummet. Tyvärr så har dom inte hållt tiden med punkterna från 2 års besiktningen, dom som dom själva var ansvariga för är lösta men vi har märken i fönstren som ska bytas och tyvärr så sa dom under våren till firman som ska göra det. Vi ritad vårat hus själva och skickade ut till flera företag, vissa skickade tillbaka en sämre ritning än den dom fick av oss när dom anpassat den till deras hus, av Hjältevad så fick vi en riktig ritning efter en vecka som skulle gått att bygga med. Ändringar vi gjorde under planeringen gjordes samma dag och vi fick oftast en ritning dagen efter i mejlen
Totalt sett så kan jag rekommendera dom och skulle nog kunna tänka mig att bygga med dom igen.

L-G skrev:
Vi har bott i våran Björk i 2,5 år nu, .
Ekorre?? :D

Hjältevadshusens bottenvåning byggs till 100% i fabrik, så kvalitén är jämn och hög.
Ovanvåningarna är byggda på plats och kan därför variera beroende på vilket bygglag som byggt ovanvåningen.

Håller nog med om att kvalitén känns lite robustare än smålandsvillan och Älvsbyhus.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.