HEJ
Vill höra vad ni tycker om detta i vardagsrum:
Fond vägg i varmt kaffe brunt (koppar nyans ?)

samt en ljus varmt beige tapet, med ljusa "medaljong" mönster :o
kan tillägga att det ljusa möntret framhävs i och med att vi har en vit kaklad braskamin, lite gammal dags romantisk stil :-*.

Vår soffa är i MÖRKT brunt skinn, med betsade ek detaljer + att den är väldigt "maffig" ;)
Själv tror jag att det blir svinaktigt snyggt ;D
MVH Ann

Urrk!

Men smaken är ju som baken :D

Håller med, men även min bak är delad ;)

markus skrev:
HEJ
Vill höra vad ni tycker om detta i vardagsrum:
Fond vägg i varmt kaffe brunt (koppar nyans ?)
Kaffebrunt och kopparbrunt är ju, åtminstone för mig, helt olika bruna färger där koppar har väldigt mycket orange i sig :-/
Men det spelar nog ingen roll, jag skulle hursomhelst inte kombinera en kopparfärgad fondvägg med beige/vit medaljongtapet, tycker att bägge två, dock var för sig kvalificerar sig som fond/accent, men tillsammans i samma rum, låter "to much"
Men smaken är ju som sagt ....... och risken är väl överhängande att du tycker att mitt resonemang är "knäppt" ;D ;D ;)
Så tycker du själv att det är "svinaktigt snyggt" så kör på det.

//Christina.

HEJ
Ja, det är svårt att beskriva en färg det jag kallar kaffe kanske andra nämner som choklad el dyl :P

det är Eco Canvas 9906, samt dekorama 4545.
Hur som helst så är den ljusa (beige) väldigt ljus, samt diskret med vita mönster ;)
Nåja, det blir så snyggt !
Ps. om det ser gräsligt ut så får vi väl tapetsera om ;D

H
Smaken är olika, Hoppas det blev/blir jättebra !

Hoppas på att få se bild när det är klart.Med möblerna i då.

Kan nte ens föreslätta mig att någon har en sådan smak?!

:) stackars markus, (som tydligen heter Ann??) blir helt dissad...

tycker antingen den bruna eller den beiga som fondvägg, inte båda, jag hade valt brun fondvägg och sen beige men utan mönster till...

Kanske en sådan där bar i jordglob skulle va nåt å ha till den maffiga soffan... ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.